Panerai

Soms heb je van die merken waar je echt helemaal niets mee hebt. De vormgeving, het gevoel, het is het allemaal net niet.

Dit heb ik altijd gehad met het merk Panerai. Telkens als ik hier weer iemand op zag duiken met een mooi verhaal en dito plaatjes had ik altijd de gedachte: 'het is maar goed dat smaken verschillen’
De vorm van een Panerai, het ‘slotje’ op de kroon. Niks voor mij dus. En dan de prijzen die ze vragen voor dit merk. Hoe is het toch mogelijk dat iemand daar veel geld aan besteedt.

Maar sinds vandaag mogen jullie mij ook scharen onder de Paneraien, Panerai-isten, Paneraiers. Ik heb er zelfs al eentje uitgezocht, nu nog fondsen werven :slight_smile:
Hoe de omslag zo ineens komt? Gewoon door een topic hier op HF en een paar mooie foto’s. Ineens zag ik het dus, de schoonheid van een Panerai. Het is nog niet zo dat ik er meteen eentje moet hebben maar hij komt nu wel in mijn lijstje van de Speedy en de El Primero.

En ja wat steken jullie nu op van dit hele relaas? Waarschijnlijk niets. Ik vond het gewoon leuk om te delen.

Dit moet hem worden:

Groet,

Peter

9 likes

Goede keuze, succes met de fondsenwerving!

benvenuto Amice Panerista!

2 likes

Zo zeg. Gelijk maar meteen de dikste…die is inderdaad wel erg mooi. Had zelf ook eigenlijk nooit iets met Panerai. Te hoog op de pols. Te groot. Ook heel veel, te veel, neppers voorbij zien komen. Maar toegegeven, ze zijn schitterend en deze is heeeeel gaaf. En ook een merk met een fantastische historie. En Italiaans…

Sterkte met de fondsen want dit zijn Rolex-prijzen :+1:

Het is overigens ‘Paneristi’ :wink:

2 likes

Paneristi ;D

en toen ging de wekker en realiseerde je dat het een droom was…

:slight_smile:

succes.

Panerista enkelvoud
Paneristi meervoud

1 like

Yup. Maar de OP vroeg (als je z’n zin leest) om het meervoud.

1 like

Dat snap ik na een eenvoudige Google search, erg prijzig.
Maar…hij is dan ook ontzettend gaaf! Ik hoop dat het je snel gaat lukken.

Panerai is inderdaad niet echt een merk waar ontzettend veel mensen voor kwijlen, zoals Rolex of Omega dat meer heeft.

Dat is voor mij nu juist een reden waarom ik Panerai leuker vind, beetje een underdog. En Italiaans, historie, zeer divers met bandjes wisselen, is niet snel saai.

Ik zeg ga ervoor!

1 like

Ik zag vandaag nog een lekker wijf met dikke jetsers met een Luminor. Was allebei leuk om naar te kijken. :blush:

4 likes

Komt mssn een GTG meeting 10 juni in Maastricht vd Paneristi NL & Duitsland, dus Risti unite! ;D

Panerai::sunglasses::sunglasses:

1 like

Ja mooi hoor, mijn smaak is heel breed.
Panerai is voor mij ook een merk en modellen met een historie, niet alleen maar een modegril.
Ook ik begrijp soms niet helemaal de afkeer van het merk hier door velen.
Heeft denk ik ook met de draagbaarheid te maken die niet bij iedereen past.
Maar goed ik ben ook zeer content met mijn Lumimor en gaat ook niet weg.
De OP6553, is een niet veel geziene versie en vandaar ook redelijk uniek aan het worden.

Succes.
Grtn Leen.

1 like

Drie dikke jetsers dus :slight_smile:

Het Panerai kwartje moet bij mij nog vallen.
Ik heb het nooit wat gevonden, maar wie weet
krijg ik ook nog wel eens de vonk.

Grt.

Grappig dat je dan voor een erg druk model valt.
Voor mij is de kracht van Panerai juist de eenvoud.

1 like

Blijf het wel leuk spul vinden ook :+1:

2 likes

Idd. Ik vind de luminor modellen zonder datum en zonder seconde wijzer het mooist.