panerai

Wie weet hoe ik de schroefdeksel van een panerai(achtig) horloge open krijg
zonder originele kastopener

Slijptol? Of moet-ie daarna ook nog dicht:D

Heb ik al geprobeerd, snijbrander ook al(:P)(:P)(:P)

Bedoel je zo’n achterkant? :

Dat kun je het beste doen door er een stressbal of bal opgefrommeld ducktape op te duwen en draaien. Met glazen achterkanten dit natuurlijk met beleid doen.

Normaal werkt een squashbal ook, maar met deze grote ramen weet ik niet of je het glas niet teveel belast.

Als het een échte Panerai betreft: niet zelf doen, maar naar de horlogemaker :slight_smile:

Als hij écht niet open moet, ook niet open doen. Je kan er alleen maar stofdeeltjes in krijgen en dat is funest voor het binnenwerk.

Met een bal. Een speciale bal met de doorsnede van een cm of zes van een soort stroef kunstof/rubber. Houdt het horloge met de wijzerplaat naar beneden in je ene hand, en met de bal in je andere hand er op drukken en draaien. Kijk op de site van bv ofrei.com om zo’n balletje te kopen.

Werkt perfect!

Ik gebruik deze:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200341042994QQssPageNameZMERC_VI_RSCC_Pr12_PcY_BIN_Stores_IT&refitem=200344515786&itemcount=12&refwidgetloc=active_view_item&usedrule1=StoreCatToStoreCat&usedrule2=CrossSell_LogicX&refwidgettype=cross_promot_widget&_trksid=p284.m184&_trkparms=algo%3DDR%26its%3DS%2BI%2BSS%26itu%3DISS%2BUCI%2BSI%26otn%3D9

Werkt uitstekend!

Groet,
Mark

Voor dit soort casebacks gebruik ik dit:

Je zet hem vast mbv. een schroef op de gewenste maat en je kunt vervolgens behoorlijk veel kracht zetten zonder uit te schieten.(tu)

Soort precieze steeksleutel, zeg maar.

Bedankt voor al deze nuttige tips, de kast moet open want de kroon zit los,
en hij wil niet meer opwinden, dus een lekker knutselklusje.