Panta_Rhei stelt zich voor

Goedemorgen allen!

Inmiddels ben ik al weer zo’n 2 jaar lid van het forum, maar ik vergeet steeds om me ook even in algemene zin voor te stellen.

Ik woon in Noord-Holland, aan zee en heb inmiddels een groeiende verzameling horloges, voornamelijk Seiko’s. Het begon met een SKX007 die inmiddels in vele zeeën en oceanen heeft gezwommen, gesnorkeld en gedoken. Verder heb ik een SNZH53 en SNZH55 waar ik eigenlijk nog een mooie fiftyfive fathoms wijzerplaat voor wil.

Later kwamen daar nog bij een SSC961 Seitona (Gekocht via het forum) en een SRPL13 (Met de Siebel cadeaubonnen gekocht voor ongeveer de helft), maar ook een Casio F91W en… (ik durf het haast niet te zeggen) Xiaomi smartbands. Die laatste draag ik eigenlijk altijd, ik vind het fijn dat die trilt als ik een berichtje krijg of gebeld word en het meest belangrijke voor mij is het gebruik als wekker zodat ik vroeg op kan staan zonder dat mijn vrouw wakker hoeft te worden van een luide wekker op mijn nachtkastje. Bovendien zijn die dingen vaak zo goedkoop te vinden dat ik hem ook om hou als ik aan het verbouwen ben in huis zonder dat ik bang ben die te beschadigen. Heel kort heb ik nog een Apple Watch gehad, maar dat die accu het amper een dag volhoudt vond ik erg onhandig. Die Xiaomi band doet het bijna 2 weken op een volle accu. De toegevoegde waarde qua functies op een Apple Watch vond ik niet de moeite waard.

Daarnaast heb ik nog een keer iets te enthousiast een SRPD51 gekocht, maar die heb ik slechts een paar keer gedragen, dus die mag naar een nieuwe eigenaar. Hetzelfde met een SBDC053 die ik ook via het forum heb aangekocht. Dit vind ik een heel mooi horloge, hij is erg mooi afgewerkt met safier, mooie coating en een beter uurwerk dan ik in mijn andere horloges heb. Alleen is hij voor mijn bescheiden pols flink aan de grote kant, zowel qua diameter als qua dikte. 1mm maakt bij horloges meer uit dan ik had verwacht. Ook deze mag dus een keer naar een nieuwe eigenaar.

Wat ik nog graag zou willen is een mooie 62MAS in blauw of groen. En als ik nou een flink ruimer budget zou hebben misschien een Jaeger-LeCoultre reverso. Toen ik die voor het eerst zag was ik een jaar of 18 en woonde ik in Parijs. Dat omdraaien van de kast vond ik zo fascinerend mooi… wie weet komt dat ooit nog een keer.

26 likes

Welkom hier bij HF !
Al die nummers zeggen mij niks.
Ik hou meer van plaatjes.

2 likes

welkom op HF :+1:t2:

1 like

Begrijp ik, ik zal snel eens wat plaatjes schieten. Zelf zie ik ook vaak veel nummers voorbijkomen die ik dan eerst op moet zoeken om te weten waar het nu over gaat.

1 like

Welkom op HF!

1 like

Welkom op het :watch: forum !!

1 like

Alsnog welkom op HF! Seiko’s zijn (bijna altijd) top en er zijn veel mooie modellen. Dus ik kan me voorstellen dat je bij dit merk terecht bent gekomen.
En ja, al die ref.nrs., ben ik ook niet zo goed in. Dus kom maar door met de

idd!:camera_flash::+1:

2 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

fe406d40-2761-4e71-b00f-598e857f1af5

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Alsnog welkom :slightly_smiling_face:

1 like

Welkom! Goede gebruikersnaam. Laat die horloges maar weer doorstromen hier op het forum

1 like

Welkom :raised_hands:

1 like

Welkom hier.

1 like

Welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

1 like

welkom

1 like

Join the club!

1 like

Van harte welkom :+1:

1 like

Welcome

1 like

Welkom. Veel plezier hier.

1 like