Heren,
Ik heb onlangs via chrono24 mijn 1e panerai gekocht, daar slingert hier ergens een draadje over rond.
Nu ben ik nog in discussie met de verkoper, een particulier, over oa (er was ook nog wat schade) de papieren.
Volgens de advertentie zaten ‘de papieren’ erbij, maar hij was vergeten om er zijn factuur bij te stoppen … die hij niet terug vindt. Hij heeft bij zijn handelaar een duplicaat aangevraagd, die zou een brief bezorgen.
Bovendien had ik gemerkt dat het boekje niet was ingevuld door de handelaar, geen stempel of datum.
Hoe erg is dit ? Wat zijn de gevolgen of wat kunnen de gevolgen zijn ?
Ik vraag het omdat er net een verkoop van een speedmaster moonwatch )niet hier, elders) is afgeslagen omdat daar op de kaart evenmin een stempel op stond van een handelaar.
Als dit gebrek aan stempel betekent dat ik het nooit kan verkopen ga ik de verkoop annuleren.
Een dealer stempel vind ik zelf niet zoveel waarde hebben en een factuur heb ik nog nooit gekregen als ik een horloge van een particulier koop.
Als de rest er maar bij zit (garantiebewijs, cosc certificaat, genummerd echtheidscertificaat, tag en doos).
Lees net het andere draadje betreffende de schade.
Beide gevallen houdt de verkoper een ruime interpretatie van de werkelijkheid op na.
Staat het bedrag nog bij de escrow service ?
If so zou ik het geld terughalen en het horloge op kosten van de verkoper retourneren.
En anders een case aanmaken bij Chrono24, want de verkoper houdt zich duidelijk niet aan de afspraak.
Als ik het zo lees is er een beetje achteraf gedoe.
Je hebt je keus gemaakt op basis van een horloge MET papieren, en er is wat schade aan het horloge als ik het goed lees.
Je kunt er inderdaad voor kiezen de koop terug te draaien.
Zou ik wel doen.
Over papieren en dergelijke maak ik me niet druk, als het horloge maar echt is.
Zelfs een originele doos erbij kan me gestolen worden.
Er zijn uitzonderingen als een horloge een rare vintage model is van één van de grote merken, dan is een full set leuk als alles na tientallen jaren nog compleet is natuurlijk.
De set was voor de rest denk ik compleet.
Zat een Panerai boekje bij met de codes die overeenstemmen met de cijfers op het horloge.
Ik had ook mn due diligence verricht, dit is duidelijk géén fake (er bestaan geen gevaarlijke kwaliteit fakes van dit model).