Para horloge wie weet er meer van?

Ik heb bij een erfenis een horloge gekregen een klein gouden horloge, waarbij je het klokje kan openen … ik zou hier graag meer over weten

Wat leuk dat je dit platform vol kennis, expertise en kunde hebt weten te vinden.

Ik zou niet weten wat je hebt gekregen, maar ik ga hier weer voor zitten als een tv marathon van “Tussen kunst en kitsch”.

3 likes

Brian heeft wel antwoord: https://youtu.be/OEs4r4HPlwY

:smile:

2 likes

Beste,

Ik denk dat die koordjes van imitatiemateriaal zijn, ik heb ze namelijk ook aan mijn bril hangen.

Groetjes van Han.

2 likes

PaRa is een merk van Paul Raff. Hij was een van de eigenaren van Stowa in de jaren zeventig en een van de oprichters van Pallas.

Het horloge zelf kan ik je niets concreets over vertellen.

1 like

Ik denk Klumpers;
http://www.klumpers.nl/?gclid=CjwKEAiAq8bEBRDuuOuyspf5oyMSJAAcsEyWreup-OuDVwMyubA6LfQjE8PdBajg361wiS0Xgk6CdBoCF7Dw_wcB

Kijk en daarom vind ik het hier wel zo aangenaam.
Weet ik dat ook weer.

3 likes

Leuk toch? Dit is mijn PaRa chrono op een slechte foto. Erfstuk trouwens :wink:

5 likes

Oei die is mooi! Voor de topicstarter, horloge is niet veel meer. De zo te zien vergulde laag erg sleets en dameshorloges uit die tijd zijn er ten overvloede en niet echt gewild. Want dat is wat je eigenlijk wilt weten.

:joy::sunglasses:

Ik lees al dat terug dat er weinig serieuze antwoorden tussen zitten, jammer…

Op WUS staat nog wat informatie over PaRa, Pallas, Stowa een aanverwante merken.

Dit dus. Meer valt er volgens mij ook niet te vertellen. Wellicht kun je nog een foto maken van het uurwerk zelf, zodat dat te achterhalen is, maar meer dan een paar euro’s hij imho helaas niet waard…

Wat je wilt horen:

Mooi klokje, ik denk dat je een lot uit de loterij gekregen hebt, een exclusief merk, echt goud, gelimiteerde oplage en met echte patina erop.

De charme van dit klokje zal menigeen aanspreken denk ik zo. Wellicht even langs de juwelier om deze op echtheid te laten controleren. Als deze echt is, en geen imitatie praten we over een bedrag tussen de pakweg 3000-3500 euro, afhankelijk van de staat van het uurwerk.

Wat meer de werkelijkheid is: welkom op dit mooie forum waar we elkaar helpen en niet alleen maar willen weten wat een horloge waard is. Een voorstelrondje zou leuk zijn, ik zie een forum graag als een stukje geven en nemen. In dit geval is het meer nemen in mijn optiek en vind ik je reactie over de niet serieuze reacties opmerkelijk :wink:

Succes met je horloge…

2 likes

Ik moet zeggen dat ik al weer wat wijzer ben geworden van dit draadje.
Zoals eerder werd vermeld, maak wat foto’s van de achterzijde. Misschien dat mensen je dan wat verder kunnen helpen.
Gr.Wander

Bedankt voor uw bezoekje :smile::+1:

1 like