Pares problemen blijven

[color=darkblue]Zoals ik in een eerdere draad http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,85595,page=1 aangaf, heb ik inmiddels een tweede exemplaar van de Davosa Pares Power Reserve -die ook 1x wegens reparatie retour is geweest- en probeer me ermee te verzoenen :?.

De raad van forumlid cmejewellery indachtig ben ik eens een flink aantal horlogewinkels en juweliers langsgeweest om te kijken of het glas echt saffier is of niet.

De meesten probeerden simpelweg een aanduiding ‘sapphire’ op de kast te vinden, maar op de mijne staat alleen 6274-S. Ik had de fabrikant gevraagd of het ergens aan te zien is, hopende dat die letter S genoeg zou wezen, maar ook zij verwezen naar een diamanttester bij de juwelier. Zij verkopen een spaffier en een mineraalversie van dit horloge. Zeno levert hun Godat 2 die erg op de Pares lijkt zelfs alleen met mineraalglas (dacht ik).

Bijna niemand in Amsterdam schijnt zo’n metertje te hebben (bv horlogewinkels ACE, Stork, AWC) maar ik vond 2 antiquairs, die beiden helaas een negatief testresultaat boekten met hun apparaatje.) Het dingetje lijkt trouwens op deze [size=15][/size] die ik vond op
http://www.virtualvillage.com/items/item.aspx?itemid=3973959&utm_source=baseusa&utm_medium=shopping&CAWELAID=190649765
. Men zet een naaldje waar rood licht uit schijnt op het glas en bekijkt het resultaat in de vorm van een reeks rood-geel-groene LEDs).
De 1e juwelier verwees, ondanks de duidelijk negatieve uitslag die haar handheld apparaatje gaf, voor de zekerheid door naar een collega (die gesloten bleek) omdat hun zware apparatuur wegens verbouwing niet was aangesloten.
De 2e juwelier in de urenlange fietstocht die over zo’n gadget beschikte was wat uitgebreider in het toelichten: waarde 7 geloof ik en er kwam geen piepje, het was tot zijn spijt beslist geen saffier maar zeker mineraal!

Dus maar weer met Häffner gebeld. Helaas kon ik de baas niet te pakken krijgen, ik moest een mailtje sturen. :X

Kortom: de soap loopt door :(.

Mocht iemand weten of die apparaatjes misschien niet deugen of vaak missers geven, hoor ik dat ‘graag’.

Enfin, morgen eerst maar es een weekje vakantie, ben ik aan toe ;).
[/color]

Even een kras erop proberen te zetten met een spijker… Als het lukt is het geen saffier en kun je het horloge, mét bewijs, terugsturen naar de maker!

(Mogelijk) destructief onderzoek noemden wij dat tijdens de studie! :slight_smile:

Trouwens altijd gedacht dat Davosa zo’n soort plakmerk-achtig gebeuren was waarvan je de horloges in cadeau-shops ziet liggen, of haal ik twee merken door elkaar?

Jeroen, misschien ben je in de war met Davis, die liggen inderdaad bij de EXPO-achtige winkels…

Wat betreft dat saffier, pak je autosleutel en probeer het. Als ze maar niet aan komen zeuren met dat je het “misschien wel per ongeluk hebt beschadigd met een diamant”. Filmen zou overbodig moeten zijn…

Coen, je hebt gelijk… dank!

Dat apparaatje is inderdaad een diamanttester.
Jammer dat je zo wordt beetgenomen.

Balen man! Je wilt gewoon genieten van een nieuwe klok i.p.v. dit soort toestanden…

Thanks trouwens voor de link.Die apparaten kosten in nederland gauw 125 euro per stuk
Dit is 89 voor 2.

Eveline waar kun je zo’n tester kopen?

Bijvoorbeeld bij Bijou Moderne in Bleiswijk, een groothandel voor juweliers en goudsmeden.
Maar de site die sjokotoff aangeeft heeft een erg goede deal.

je kunt het bij Willem vd Berg in 's-Hertogenbosch proberen. Hij is Davosa dealer (heeft er veel in de etalage…) misschien kan hij je helpen.

Groet,
Arno.

cmejewellery Schreef:

Bijvoorbeeld bij Bijou Moderne in Bleiswijk, een
groothandel voor juweliers en goudsmeden.
Maar de site die sjokotoff aangeeft heeft een erg
goede deal.

Leuk dat je er wat aan had.
(Als je bij ze zoekt op diamond vind je nog wel meer van die dingetjes (voor mensen die geen 2 in 1 deal willen). En hun rubriek do-it- yourself toont onder meer weegschaaltjes voor het fijne werk die redelijk geprijsd zijn.)

Arno Schreef:

je kunt het bij Willem vd Berg in 's-Hertogenbosch
proberen. Hij is Davosa dealer (heeft er veel in
de etalage…) misschien kan hij je helpen.

Groet,
Arno.

Goeie tip Arno, zodra ik wat beter ben neem ik contact met ze op.

Ik had inmiddels zelf zo’n apparaatje gekocht en testte mijn horloges ermee; alleen de Pares week af van wat het moest zijn: het was 100% zeker mineraalglas.

Het klokje opgestuurd naar Häffner na mijn mogelijkheden binnen de Duitse wet en de Algemene Voorwaarden te hebben uitgevlooid. Brief erbij, termijn gesteld, geld teruggeëist.

Het ding kwam even hard weer retour. Men had niet eens de moeite genomen na te meten, maar gewoon naar een brochure verwezen en naar een fax van Davosa waarin stond dat de eerste serie in saffier en mineraal verkocht was, daarna echter met saffier. De S in het nummer op de bodem gaf dan saffier aan. Alles klopte volgens Häffner dus, er hoefde daarom niets te worden verbeterd of teruggenomen :X.
Ik bellen met Davosa, hoe het dan kon dat dit exemplaar drie keer als mineraal getest werd. Toen bleek dat wel degelijk op verzoek van klanten (bv dealers dus) de combinatie S-bodem en mineraal mogelijk was. Het saffierglas is trouwens maar liefst 200 Euro duurder…

Ik stuurde Davosa de zooi toe en zij zouden na meting de klok doorkegelen naar Häffner -mits ik gelijk had.
Men bevestigde mijn metingen per email, het was mineraalglas. Maar in afwijking van de afspraak had men het glas vervangen door saffier en mij de klok teruggezonden, met de beste bedoelingen, zo bleek bij mijn pittige telefoontje. Uiteindelijk werd hen duidelijk dat ik die klok niet meer kon luchten. Ik weigerde daarom het pakketje, zij herplaatsten het oude mineraalglas en het horloge ging eindelijk naar Häffner waar het eind november aankwam :).

Drie emails aan Häffner, maar geen antwoord :X.
Dan maar een fax naar hun bedrijfsleider voor ik een advocaat zou inschakelen en vijf minuten erna kwam de email waarin men restitutie van de koopsom aankondigde (niks over mijn verzendkosten, dat is blijkbaar mijn leergeld). Zelfs verontschuldigingen konden er ditmaal vanaf ::o.

Zo. Een heel jaar na mijn aanschaf bij Häffner kan ik op zoek naar een horloge 8-).

Dank aan het forum voor de broodnodige steun! :)-D

succes met je zoektocht naar iets anders!

Groet,
Arno.

En wat wordt het? Iets met plexi? :wink:

Krabong Schreef:

En wat wordt het? Iets met plexi? :wink:

:smiley:
Heb ik inmiddels al, een Precista PRS-5, als zoethoudertje gedacht tot deze zaak was opgelost. Krassie? Effe poetse en klaar.

Ik wil weer een handopwinder, een Nivrel La Grande 320.001, of een Sinn Regulateur 6100, of een Stadlin FLS22 of 23. Kweet nog niet.

Wow gelukkig nog je geld terug voor het einde van het jaar. Ik ben heel blij voor je. En nu lekker op zoek naar iets moois of misschien 2 mooie dingen.

dreski Schreef:

Wow gelukkig nog je geld terug voor het einde van
het jaar. Ik ben heel blij voor je. En nu lekker
op zoek naar iets moois of misschien 2 mooie
dingen.

Dank je wel, Dreski. Ja dat blijft een probleempje, één topper of meerdere horloges. Voorlopig neig ik ernaar, om het in eentje te stoppen omdat het er niet naar uitziet dat ik nog eens zo’n bedrag bij elkaar weet te harken :slight_smile:
Kon ik maar pokeren ;).

Misschien is die jubileums-Guinand 31.HS trouwens ook wel wat, wel behoorlijk aan de prijs.