Parijsse horlogehandelaars?

Beste medeuurwerkliefhebbers,

Volgende week beginnen de eerste schooldagen voor mij weer, en om dit nieuwe studiejaar te openen gaan wij een volledig etmaal naar Parijs!
Iedereen zeer verheugd, naar mijn mening is het jammer dat we met het massale aantal gaan van zo’n 300 kinderen:( tjah joh dan moet je niet zo zeuren!

Voor mij een leuke gelegenheid om met een/meerdere kameraden wat horloges te bekijken, wat intressante conversaties te voeren en eventueel in 'n leuk klokje als aandenken te investeren!

Dus van daar: ik verwacht dat Parijs zeker van alles te bieden heeft op het gebied van dit soort juweeltjes, heeft iemand tips voor 'n leuk zaakje met evt. oudere horloges?

Op het forum heb ik enkele dagen voorheen van iemand gelezen die 'n horlogemerk had ontdekt op zijn vakantie - blijkbaar een frans merk.

Vind ik allemaal erg intressant.

Vriendelijke groeten,
Sander

Hallo Sander,

hier een lijst met enkele zaakjes in Frankrijk, waaronder enkele in Parijs. Ik ben er zelf nog nooit geweest en heb dan dus ook geen eigen ervaringen, maar misschien dat je er iets aan hebt:

http://www.chrono24.com/nl/search/haendler.htm?LAND_ID=FR

Ik heb zelf in Parijs geen ervaring met het kijken naar horloges. Wel weet ik dat horloges in Frankrijk over het algemeen wel aanmerkelijk duurder zijn als bijvoorbeeld in ons land. Afgelopen augustus heb ik in Orléans nog uitgebreid naar horloges gekeken. Van Oris tot Seiko.
De Seiko BFK werd daar aangeboden voor €420,00 X(terwijl ik er afgelopen zomer eentje via Rob van Monsterwatches heb gekocht voor €230,00. De verschillen bij Oris waren niet zo groot.

Hallo Jaap-Wim,

Bedankt voor je reactie, chrono24 is ook mij een bekende site.
Helaas bieden zij met name de dure, exclusieve werken aan, niet de ietwat simpelere.
Een souvenir of aandenken hoeft voor mij niet direct een grote financiele waarde te hebben.
Wat het mij in dit geval betreft gaat het om 't aandenken, en om nog 'ns te kunnen zeggen: ‘deze heb ik in Parijs gekocht’.
Haha.

Groetjes!
Sander

Wow nou dit zijn grove verschillen!

Ik ga 'ns kijken of dr n leuk tweedehands zaakje is. Goed uurwerk, kast knap ik wel op en bandje is simpel te vervangen!

Btw NL is al veel te duur wat betreft horloges.

De winkelprijs van de BFK ligt wel hoger dan 230 euro. Hij hoort voor zo’n 350 - 370 euro verkocht te worden.
Je kunt een winkel niet met Monsterwatches vergelijken (er lopen ook minder gekken rond :))

Lastig, hoor. Ik geloof niet dat je in Parijs moet zijn als je een goedkoop klokje wil kopen als souvenir. Er zullen zeker hier en daar wat zaakjes zijn, maar die moet je dan ook maar nét weten te vinden. En geloof me, die liggen niet in hartje Parijs, maar buiten het drukke centrum.

Ik zou zeggen: ga gewoon lekker etalages kijken en dagdromen als je een juwelier ziet en laat het daar verder bij.

En buiten het centrum loop je niet echt lekker over straat met een duur horloge…

Place Vendome :wink:

Als je naar mooie horloges wilt kijken, Patek, JLC, IWC, Rolex etc, dan moet je daar zijn.

Horlogewinkels genoeg in ieder geval. In april ben ik er geweest en stond me om de 50 meter te vergapen aan dikke Breitlings en Rolexxen. Duurder dan NL is het wel. 't Is echt een prachtige stad dus die trip komt helemaal goed :wink:

Hoi Sander,

het ging mij niet zozeer om chrono24 zelf, maar de winkels die er adverteren!

Ik heb zelf nog even wat verder gekeken op de link die ik je eerder gaf en hier heb je misschien wat aan:

http://www.artsetdiamants.com/
http://www.horlogerie-exquise-paris.com/

Modèle : Capland
Circa : 2008
Prix : 850 €

Modèle : Constellation Chrono
Prix : 990 €

Modèle : Hampton
Prix : 650 €
Description : Parfait etat.Cadran et bracelet bleu marrine.

Modèle : Jour/Date/Mois/Phase de Lune
Circa : 2006
Prix : 790 €
Description : Parfait etat.

Modèle : Must 21
Prix : 850 €
Description : Parfait etat.

Modèle : Navitimer Quartz
Prix : 950 €
Description :

Modèle : Professional
Prix : 890 €
Description : Tres bon etat.

Modèle : Réveil
Prix : 490 €
Description : Etat neuf.

Modèle : Dynamic
Circa : 1970
Prix : 650 €
Description :

Modèle : Boutons de Manchette
Circa : 2009
Prix : 180 €
Description : Neuf.Masse oscillante mobile.En acier ou acier doré jaune ou acier doré rose.

http://www.thebeautifulwatch.com/

SPACEMAN NOS BLUE
Movement : auto
Price : 660 €

SPACEMAN NOS WHITE
Movement : Auto
Price : 620 €

LIP TANK CURVEX
Movement : Mécanique
Price : 950 €

MILITARY CHRONO 1940 HUGE DIAL !
Price : 890 €

MILITARY SPIROTECHNIQUE PROFONDIMETRE
Price : 500 €

Dit is allemaal wat onder de 1.000euro verkrijgbaar is, althans, wat ik zo even vond op internet. Met goed zoeken kom je denk ik vast wel wat leuks tegen, neem anders ook even het lijstje door dat ik hierboven heb staan, misschien zie je al wat leuks wat niet te duur is.

En dan is er natuurlijk nog de fabrikant van een van mijn favo merken! Auricoste!!! Bij de horlogemaker zelf kom je niet (meer) binnen. Volgens de geruchten wil je dat ook niet, want de eigenaar schijnt een zeer onaangenaam mens te zijn (ook voor Fransen…), maar dan heb je nog dit: http://www.colette.fr/newsletter/archive/2009/09_07/index.html

Dit is hun nieuwsbrief die een leuk idee geeft van hun activiteiten. Halverwege de pagina: Auricoste!!

Ze zitten aan 213 RUE SAINT-HONORÉ 75001 PARIS Dat zit vlak bij de Place Vendome. Als je vanaf de Tuilerieën naar de Place Vendôme loopt, steek je eerst de Rue de Rivoli over, de Rue de Castiglioni in. Daarna is het (geloof ik) de tweede grote kruising. Ik denk dat 213 de rechtsaf is. (Maar om het zeker te weten moet je even op maps.google zoeken).

Enne, ik benijd je niet met 300 pubers naar Parijs… Misschien eerst even naar ‘La Haine’ van Mathieu Kassovitz kijken, om ze te laten zien hoe de Parijse politie met lastige pubers omgaat…

Menno