Parmigiani Fleurier

Wat een prachtig uurwerk van een wellicht minder bekend horloge van Parmigiani Fleurier.

27 likes

Fantastisch merk inderdaad

11 likes

12 likes

Heel mooi :star_struck:

Hier een foto van mijn Tonda.

IMG_9200

12 likes

(Klein spelfoutje in de titel verbeterd)

2 likes

In april tijdens Watches and wonders in Genève mooie presentatie bijgewoond.

10 likes

A little bit jealous :wink:

Wat een prachtige uurwerken en minimalistisch dial.
I love it :star_struck:

3 likes

Heb je de hele collectie? :wink::crazy_face:

Mooi hoor :star_struck:

2 likes

Haha, inderdaad. Kalpa all week! :clap:t3:

2 likes

Helaas niet meer allemaal, maar de 2 rosé gouden nog wel

Im vind die oudere Kalpa’s echt prachtig qua design. Ondanks het formaat dragen ze ook fijn en de Hermes banden zijn de kers op de taart.

Zeer ondergewaardeerd

2 likes

Kanonne - dat is een mooi uurwerk…

Ik heb sinds een tijdje interesse in Parmigiani. Mooie foto’s, reportages en filmpjes voorbij zien komen. Het idee van een understated luxury watch zou best bij mij kunnen passen. Gisteren was ik in Antwerpen en toen maar even bij Colman naar binnen gegaan.

Tja wat moet ik zeggen? Parmigiani is zeker geslaagd in het concept understated luxury, maar ik werd er uiteindelijk niet warm genoeg van. Conceptueel zijn de ‘verborgen’ GMT mooi bedacht, maar je hebt er vrij weinig aan. Het is vooral vrij gimmicky, anders zijn om het anders willen zijn. Samen met de verkoper hadden we zelfs moeite om nu te onderscheiden welke de GMT en welke de chronograaf was.

Begrijp me niet verkeerd, het zijn erg mooi gemaakte horloges en iemand die dit verkiest boven een Rolex of AP kan ik zeker bewonderen. Alleen is het niet voor mij en dat is oké.

Deze gaat van mijn wishlist af en de Octo Finissimo 37 blijft er zeker op… is ook nog een stuk goedkoper ook.

5 likes

Mooie plaatjes :ok_hand:

Over smaak valt niet te twisten en is ieder vrij naar mijn idee.

Ik vind het verhaal, kennis en magistrale uurwerk an sich al het dragen waard en brengt me fijne emotie naar boven. Dat ik dit horloge überhaupt mag en kan dragen geeft me al een warm gevoel.

Ik had nooit gehoord van dit merk ,aparte horloges :ok_hand:

1 like

Nog eentje dan

4 likes

Het uurwerk is zeker mooi, maar magistraal?? Voor mij niet.

Traditioneel en haute couture handwerk vergelijkbaar met AP en PP.

De Octo is meer machinaal afgewerkt.

Kwestie van smaak en voor mij financieel behapbaar en vergelijkbaar met eerdergenoemde AP of PP.