Via de site www.parnishop.com. Is de kwaliteit van deze horloges wat?
Ze zijn nu (of altijd?) in de aanbieding.
Gr. Peter
Via de site www.parnishop.com. Is de kwaliteit van deze horloges wat?
Ze zijn nu (of altijd?) in de aanbieding.
Gr. Peter
Geen idee heb laatst een Marina militare vastgehouden uit een andere shop(stond ook geen Parnis op) en ik vroeg me al af hoe ze zoiets kunne maken voor het geld, uurwerk kan ik niks over zeggen maar de band en kast is voor het geld meer dan ok!
Maar geen saffier, als het je enig of eerste horloge is dan zou ik voor een Seiko gaan oid
Via de site www.parnishop.com. Is de kwaliteit van
deze horloges wat?Ze zijn nu (of altijd?) in de aanbieding.
Gr. Peter
Ik zat toevallig te denken dat het de laatste tijd erg stil is geworden op het gebied van Parnis en Marina M achtige klokjes. Kwalitatief zijn ze mooi gemaakt, maar duurzaamheid is soms een gok. Ik heb er een paar die het al een paar jaartjes uithouden. (Toegegeven een paar doen het niet meer, maar dat kwam meer door eigen gepruts met demonteren en modden) Maar er zijn ook mensen bij wie ze ‘zomaar’ de geest hebben gegeven. Voor de looks en uitstraling zit je goed >X maar als een degelijk uurwerk belangrijker is dan ben je bij Japanse Seiko, Citizen of Orient beter uit.
En de Parnis-prijs, die is altijd wel laag.
ook ik heb een marina militaire
(titanium kast en saffierglas erin, besteld bij manbusjihie).
Veel waar voor het geld, en hij doet het prima, al bijna een jaar.
Zelf heb ik een goede ervaring met zowel bovengenoemde verkoper als met het horloge zelf. Echter, bij een collega van mij brak de kroon af na een week of twee en als je het dan weer terug naar China moet sturen om te laten herstellen, wordt het toch nog een duur klokje…
@Piede
Weet dat Parnis een betaalbaar merk is welke design inspiratie haalt bij de bekende dure merken zoals IWC en Panerai. (Je zou het trouwens ook jatten kunnen noemen)
Je kunt dit zien als positief: mooie uitstaling maar wel betalbaar of negatief: cheap-ass watch voor paupers die geen echte kunnen betalen. Persoonlijk kan ik het wel begrijpen dat je heel gelukkig met een Parnis kunt worden.
@Piede
Weet dat Parnis een betaalbaar merk is welke
design inspiratie haalt bij de bekende dure merken
zoals IWC en Panerai. (Je zou het trouwens ook
jatten kunnen noemen)
Je kunt dit zien als positief: mooie uitstaling
maar wel betalbaar of negatief: cheap-ass watch
voor paupers die geen echte kunnen betalen.
Persoonlijk kan ik het wel begrijpen dat je heel
gelukkig met een Parnis kunt worden.
+1(tu)
Maar geen saffier, als het je enig of eerste
horloge is dan zou ik voor een Seiko gaan oid
Ik heb mij half december aangemeld op dit forum en sindsdien heb ik een mooie Tissot aangeschaft en er is nu een Seiko onderweg. Maar volgens mij blijf ik altijd wel verder kijken
@Piede
Weet dat Parnis een betaalbaar merk is welke
design inspiratie haalt bij de bekende dure merken
zoals IWC en Panerai. (Je zou het trouwens ook
jatten kunnen noemen)
Je kunt dit zien als positief: mooie uitstaling
maar wel betalbaar of negatief: cheap-ass watch
voor paupers die geen echte kunnen betalen.
Persoonlijk kan ik het wel begrijpen dat je heel
gelukkig met een Parnis kunt worden.
Ik vind het persoonlijk ook hele mooie horloges. Vooral de Marina Militare 44mm. Tja, een echte Panerai zou ik wel graag kunnen willen, maar daar heb ik het geld niet voor (over).
Dit lijkt me een degelijk alternatief. Beetje voorzichtig ermee doen dan kan het wel even mee gok ik
Een volgende aankoop zal alleen nog wel eventjes moeten wachten.
Die kasten enzo halen het meestal wel.
Heb er 2 gehad, 1 voor mezelf die na een ongelukkige val niet meer wil lopen.
De 2e heb ik nieuw voor mijn schoonzoon gekocht en hier begaf het uurwerk het binnen 1 1/2 jaar.
Ik durf het niet meer aan, of er zou in zo’n “hommage” een Zwitsers uurwerk moeten zitten.
Ik heb er momneteel één in bestelling namelijk
1 x MM40068A Marina Militare 44mm GMT II Automatic Watch (MM40068A)
En ik heb zojuist een mail gehad dat hij (zij) verstuurd is.
Ben benieuwd als hij toekomt…
Nice!
Ik ben benieuwd naar je ervaringen als je het horloge heb kunnen uitproberen.
En uiteraard foto’s
dat komt in orde…Kan ik mijn macro lens nog eens uit de kast halen.
Je zou ook eens moeten kijken de bij Getat Watch Company.
Daar heb ik 2 MM’s gekocht.
Snelle levering, lopen beide nog.
Bij 1 maakt de rotor wel erg veel lawaai, maar verder geen klachten.
In mijn onbevangenheid een parnis gekocht , maar na een jaar nog prima .
De rotor draait als een tierelaar idd wel wat lawaaiig.
Ik heb er ook een paar gehad, altijd via Manbushije gekocht, vlotte communicatie en snelle verzending.
De horloges zelf waren redelijk tot goed afgewerkt, dat verschilde echt per klokje. Maar ik moet zeggen dat ze het altijd deden, ik heb geen last gehad van stervende uurwerken. Hier wat foto’s:
Eric
Ook besteld bij Manbushije en zeer over te spreken.
Na een half jaar loopt die nog steeds
Wat moet je over de kwaliteit zeggen, deze was 50 euro incl. dus niet voor de fun een prima klok…
Zit er nog verschil tussen de MM horloges van Parnis en Getat? Ik heb begrepen dat Getat beter getest is. Ze zijn wel iets duurder.
gr. Peter
Bij Dajiwatch is de 44mm gmt in de aanbieding, voor 65 euro inclusief saffier, betere strap en verzending.
Heb zelf nooit een MM besteld, maar wel andere klokjes bij zowel dajiwatch als manbushijie, liep altijd vlot en zonder problemen.
Klokjes zijn waar naar hun geld en daardoor wel leuk.
Waarom je iemand die een duur horloge niet kan betalen een pauper te noemen vind ik
niet echt nodig.
Waarom je iemand die een duur horloge niet kan
betalen een pauper te noemen vind ik
niet echt nodig.
Een pauper is arm en kan logischerwijze dus geen duur horloge betalen. Klinkt wellicht onaardig in je beleving, maar is niets mis mee.
Er zijn overigens legio niet-paupers die ook geen duur horloge zouden willen kopen. Het is economische keuze, die iedereen anders invult en de WIS’sen van deze wereld zijn de idioten.