Parnis Pilot

Gister was er weer een pakketje voor mij bezorgd. De jongens van de pakketdienst weten ons inmiddels prima te vinden :slight_smile:

Ook ditmaal kwam er weer een Parnis uit het pakketje, en weer ben ik oprecht verbaasd wat voor moois je voor weinig kan kopen. Een zware geborstelde stalen kast, een glimmende bezel, een prachtige Antracietkleurige plaat met een soort sunburst effect wat je vrijwel niet op de foto kan vastleggen. Het uurwerk is een prima SeaGull ST25, en de band met deployment is beter dan ik had verwacht.

Vanmorgen met even snel uitgeleefd met het fototoestel, zodat ik jullie nu lastig kan vallen met véél plaatjes :smiley:

Om de pols:

en met z’n Parnis broertjes, met nog één plaatsje vrij :slight_smile:

Bedankt voor het kijken,

Martin

1 like

Mooie klok. Parnis fan geworden zo te zien? :wink:

Ik ook hoor. Net als jij vind ik het verbazingwekkend dat je zoiets kunt kopen voor zo weinig.

Niels

Wat een prachtige klok & hele mooie foto’s!

Ik vind hem stukken mooier dan de alpha.
Echt jammer dat die zo groot is. Misschien de gok toch maar wagen

Mag ik vragen bij welke verkoper op ebay u hem gekocht heeft?

MT043 Schreef:

Ik vind hem stukken mooier dan de alpha.
Echt jammer dat die zo groot is. Misschien de gok
toch maar wagen

Mag ik vragen bij welke verkoper op ebay u hem
gekocht heeft?

Deze komt bij Ebay verkoper “attract_watch” vandaan. Maar “Parnistime” heeft ze ook. Trouwens, JĂŒrgen heeft er ook één op het verkoopforum staan, in PowerReserve uitvoering. Maar ik gok dat die al weg is.

Groeten,

Martin

Dit zijn gewoon hele mooie horloges.

Je bent weer knap lastig hoor met al die foto’s:D
Gefeliciteerd met de aanwinst!
Ik ben bang dat ik weet wel merk er op die lege plaats in het kistje komt:)

Mooi, erg mooi !

Ik wacht nu met nog meer ongeduld op de aankomst van mijn eerste Parnis (ook van attract_watch trouwens) !

Mooi kistje ook trouwens, ook van eBay geplukt ?

GBW

GroteBozeWolf Schreef:

Mooi, erg mooi !

Ik wacht nu met nog meer ongeduld op de aankomst
van mijn eerste Parnis (ook van attract_watch
trouwens) !

Mooi kistje ook trouwens, ook van eBay geplukt ?

GBW

Nee, kistje is van de Rikketik. Prima geschikt voor dit soort grote jongens.

Groeten,

Martin

Hele mooie verzameling,mooiste is dat het zo ook nog betaalbaar is! Ik heb pas een zelfde gekocht, alleen met een kleine secondenwijzer op de 9. Waarschijnlijk krijg je geen betere prijs/kwaliteitsverhouding, succes met je verzameling!

Ziet er goed uit!
Mooie collectie ook.

Gr,

Ron.

Erg leuke aanvulling op je collectie

Heeft iemand de zwarte PVD Parnis al?

gr,

vincent

met een andere naam op de wijzerplaat. Het ontwerp is ontegenzeggelijk IWC. Als die chinezen IWC op de wijzerplaat zetten noemen we het een schaamteloze replica, waarom zou dat anders zijn met een andere naam op de wijzerplaat?
Het blijft diefstal van intellectueel eigendom, maar dat is mijn persoonlijke mening

Wel knap gedaan trouwens, dat moet ik dan wel weer toegeven :wink:

De datum hadden ze van mij mogen weglaten, maar voor de rest weer een prachtige klok. (tu)
Leuke verzameling Parnissen.
Groet. Chris.

annor Schreef:

met een andere naam op de wijzerplaat. Het
ontwerp is ontegenzeggelijk IWC. Als die chinezen
IWC op de wijzerplaat zetten noemen we het een
schaamteloze replica, waarom zou dat anders zijn
met een andere naam op de wijzerplaat?
Het blijft diefstal van intellectueel eigendom,
maar dat is mijn persoonlijke mening

Wel knap gedaan trouwens, dat moet ik dan wel weer
toegeven :wink:

Nee, dit is geen replica van IWC.
Rond de tweede wereld oorlog waren er vijf leveranciers van Piloten horloges, die volgens bepaalde eisen horloges maken. Dit waren IWC, Laco, A.Lange, Stowa en Wempe. Deze horloges waren allen (vrijwel) identiek. Alleen op details waren er verschillen, zoals bijv. de kroonvorm. Wel moest deze groot zijn, zodat hij met de handschoen kon worden opgewonden.

Het ontwerp (plaat, layout, formaat) is dus niet ‘van’ IWC, of van één van de andere fabrikanten, maar meer een gevolg van specifiaties. Hetzelfde geld een beetje voor de ‘Marine’ Horloges, Ă  la Stowa Marine Orginal. Een regelmatig gebruikte wijzerplaat layout, stammend uit de tijd van de Scheepsklokken, zonder echte ‘design eigenaar’.

De specificaties voor deze Pilot horloges worden nu door zeer vele andere fabrikanten gebruikt, waaronder bijvoorbeeld ook GlashĂŒtte Orginal, Steinhart, Archimede, Aristo, Azimuth etc. etc. En allen zien er identiek uit.

Zelf vind ik hoe kaler de plaat, hoe mooier. Dus ik had hem nog liever zonder datum en “Parnis” opdruk gehad. Daarom vind ik meteen ook de IWC varianten de minst mooie fliegers, gewoon omdat ze veel te druk zijn.

Groeten,

Martin

diashock Schreef:

De datum hadden ze van mij mogen weglaten, maar
voor de rest weer een prachtige klok. (tu)
Leuke verzameling Parnissen.
Groet. Chris.

Dank je, en helemaal mee eens. Zonder datum was mooier geweest. Voordeel van deze specifieke uitvoering vind ik wel dat het datumgat door de ligging de indexen niet onderbreekt. Soort ‘geluk bij een ongeluk’ :slight_smile:

Groeten,

Martin

Een erg mooie, stijlvolle piloot!
Ik zit er ook aan te denken om een Parnis’je te bestellen :wink:
Veel draagplezier, maar dat zal wel lukken :smiley:

Hoe groot istie ? ( voel het weer kriebelen :smiley: )

Hoe langer ik er naar kijk hoe mooier ik hem vind (tu)
Hoe zit het met de Luminova werkt die goed?

Veel draagplezier!

Marc-B1 Schreef:

Hoe groot istie ? ( voel het weer kriebelen :smiley: )

Een forse 46MM :slight_smile: