Particuliere aankoop via Chrono24

Prijs speelt mee inderdaad. Maar ook het idee dat ik het horloge graag wil hebben wat me tot nu toe via het Forum of een AD in NL nog niet gelukt is, helaas.

Via Rolex kost het model 5250 dat is dus al een verschil van 1250 euro. Geen idee wat het horloge bij een AD moet kosten aangezien ik het daar nog niet gevonden heb.

Op Chrono zijn er een aantal rond de 4300 te vinden maar allemaal in Japan.

Daarna vind je de goedkoopste in Europa voor rond de 4500 tot 4700 euro

1 like

Een 114300 in mint conditie? Dan is €4000 wel goedkoop ja! Ik zou het in ieder geval niet durven :see_no_evil:

1 like

Tja, van wat ik op de foto’s gezien heb ziet het horloge er inderdaad mint uit en is van 2018 met garantie tot 2021.

Compleet met boxes en tags… Enige risico is dat er geen extra schakels bij zitten en hij nu voor een pols van 17,5CM op maat gemaakt is. Dit is dus of perfect, of net te klein…

2 likes

Jaa moeilijk he :see_no_evil: ik snap de drang om het te willen hebben. Maar het moet wel goed voelen natuurlijk.

Welke kleur gaat het worden? :slight_smile:

Wat betreft extra schakels daar is natuurlijk wel aan te komen bij de AD dat lijkt me geen probleem.

1 like

Ik heb het al eens gedaan, na gecheckt te hebben met mijn creditcard maatschappij of ze de aankoop ook verzekerden. Dat doen ze en dat heeft me over de streep getrokken. Koop is goed verlopen. Prijs was ook stuk lager dan bij de dealers op Chrono. Al met al een goede ervaring.

1 like

Ja echt lastig! Aan de ene kant wil ik het wel proberen, maar aan de andere kant vind ik het eng om met 4K te gokken!

Via Whatsapp wilt de verkoper graag dat ik de verkoop vertrouw en heeft zo ook zijn Instagram gegeven en aangegeven dat hij eigenaar is van een sport auto garage. Het klopt wel allemaal, maarja… Ik krijg ook een beetje gemengde gevoelens als ik de foto’s op Instagram bekijk :sweat_smile:

1 like

Ik zou ook eerder met CC betalen dan met Trusted Checkout. Trusted Checkout is echt een wassen neus waar je in de praktijk heel weinig aan hebt mocht er wat fout gaan. In dat soort gevallen kan je beter Mastercard of Visa aan je zijde hebben, dan is de kans op geld terug zien aanzienlijk hoger.

1 like

Heb je het gevoel dat hij je over de streep wil trekken?? Ik word daar persoonlijk erg argwanend van! Maar het kan ook goed bedoeld zijn natuurlijk. Lastige situatie. Het bedrag is toch wel erg hoog om een gokje te wagen :slight_smile: maar ben niet bekend met aankopen met Chrono24.

Mijn ervaringen met PayPal en problemen met verkopers zijn ronduit slecht te noemen.
Klantenservice geeft alleen standaard antwoorden via mail maar ook telefoon, wordt je dan kritisch / lastig in hun ogen dan worden je e mails structureel genegeerd en ik heb zelfs een keer meegemaakt dat een medewerker de hoorn op de haak smeet toen ik netjes aangaf dat ik hem prima begreep maar hij geen antwoord op mijn vraag gaf.
De officiële klacht die ik hierna in heb gediend bleef, u raad het al … onbeantwoord.

Dit alles naar aanleiding van aankopen van minder dan 200 euro, 4K uitgeven via PayPal ik zou u het van harte willen afraden.

Mijn ervaringen met dispuut behandeling met creditcards (Visa) zijn wel positief te noemen maar ook hier moet je wel even tijd in investeren en de zaak goed beargumenteren/bewijzen.

1 like

Voor dit bedrag zou ik serieus een tripje die kant op overwegen. Leuk avontuur. Als alles ok is met goed gevoel horloge overnemen. Gaat verkoper raar doen dat je langs wil komen weet je genoeg…

1 like

Via Chrono bij een particulier = geen retourmogelijkheid/bescherming

Dan wel.

Niet dus…

Alleen als je betaalt voor goederen of services heb je kopersbescherming. Dus niet betalen met Friends & Family

Moet je dus niet van een particulier kopen

3 likes

Stel bij de verkoper voor dat je in persoon langskomt en wacht vervolgens zijn reactie af!

Als dat positief is: gewoon langsgaan; kun je meteen een rondleiding vragen door de garage en zijn sportauto’s bekijken!? :sunglasses:

(EN je hebt meteen een cool verhaal op verjaardagen! :smiley:)

1 like

Of je wordt in een donker steegje beroofd natuurlijk :stuck_out_tongue:

Goh, wat een ellende. Het lijk wel op een thriller.

Haha ja is ook een optie maar zo goedkoop zijn die vliegtickets volgens mij ook weer niet… Dan kan ik beter wachten tot er hier één bij de AD beschikbaar komt.

Is ook een goed verhaal voor verjaardagen natuurlijk :stuck_out_tongue:

Spannend he :see_no_evil:

3 likes

Dat is niet correct, als het product niet klopt kun je het wel retourneren bij Chrono24. Normaal gesproken heb je bij een aankoop van een particulier in de EU juist Geen recht van retour ( zonder opgaaf van reden) zoals je dat wel hebt bij een bedrijf.

Alleen al om deze reden zou ik zelf langsgaan om zeker te zijn dat het horloge past.
Behalve dat bent u dan ook 100% zeker dat er geen gekke dingen gebeuren en kunt u alles zelf zien en voelen alvorens tot aankoop over te gaan.

Prijstechnisch zou u ook kunnen rekenen met de kosten om het horloge op te halen.
2 dagen, 3 tankjes benzine / diesel, 1 overnachting en tol maakt al snel 350 tot 400 euro.

Het horloge kost u dus netto ongeveer 4400 euro i.p.v. 4000.
Maar levert wel een mooie ervaring en trip op.

Edit

Dit zou is u nogmaals van harte af willen raden, want dan wordt het gewoon een particuliere transactie en bent u niet beschermd door enige wet en of regelgeving zover mij kennis gaat althans.

2 likes

Dan zou ik, als ik jou was, de voorwaarden van Chrono nog maar eens nalezen :wink:

Die ken ik wel, en aankopen bij een particuliere verkoper vallen niet onder de Chrono24 kopersbescherming ( recht van retour ), maar als de betaling via hun Escrow service verloopt en als het horloge niet conform omschrijving is en je toont dat aan met foto of filmpje dan mogen ze de verkoper niet uitbetalen als je een klacht indient.

Dat is toch hetzelfde systeem als Ebay waar de halve wereld op koopt en dat wordt ook vertrouwd ? Oplichters komen helaas overal voor, ook op straat, en bij veilinghuizen, daar doe je weinig tegen. Maar gezien de drempels die C24 opwerpt, juist ook voor particuliere verkopers met kopie ID en bankgegevens etc, vertrouw ik het wel.