Particuliere aankoop via Chrono24

Beste alle,

Aangezien ik al een tijdje zonder succes op zoek ben naar een mooie Rolex OP39 in het blauw of wit, besloot ik om weer eens op Chrono 24 te kijken.

Nu zag ik daar een mooie te koop staan die voor een nette prijs weg mag (4K) :star_struck:. Echter, de verkoper is particulier en komt uit Frankrijk en heeft verder geen recensies.

Door de nette prijs zou ik bijna gelijk tot actie willen overgaan maar ben toch wat voorzichtig ivm oplichting (eventueel neppers, etc). Daarnaast weet ik ook niet of ik met bijvoorbeeld PayPal kan betalen.

Hebben jullie toevallig ervaring met particuliere verkopen via Chrono24 en tips waar ik op moet letten?

Alvast bedankt! :slight_smile:

1 like

Yep, mijn SMPc gekocht via een particulier op chrono.

Betaling liep via Chrono (en middels mijn creditcard ook verzekerd) en werd vrijgegeven voor de verkoper toen ik aangaf het horloge te hebben ontvangen

1 like

Je kan het er op wagen, maar zou wel dubbel checken bij je creditcard issuer wat hun policy precies is. Chrono zelf kan nog wel eens drama zijn als er iets mis is. Verder zou je ook meer gegevens van de verkoper kunnen opvragen zodat je hem/haar kan researchen. Wellicht heeft hij/zij ergens anders wel reviews?

Bedankt voor de reacties.
Het punt is dat ik geen creditcard heb, vandaar dat ik mij afvroeg of het ook via PayPal zou kunnen.

Als het zonder creditcard betaling helemaal af te raden is kan dat natuurlijk ook. Dan moet ik gewoon verder zoeken.

Bij Chrono24 kan je betalen door gewoon geld over te maken naar hun escrow account. De verkoper wordt dan pas betaald nadat het verzonden object bij jou is aangekomen. Let wel, als het via track&trace van bv DHL gestuurd wordt kan je niet zelf het geld vrijgeven. Wanneer vanuit de transporteur het pakket als “ontvangen” wordt geregistreerd wordt dit automatisch doorgezet naar Chrono24. Dat wil zeggen dat dit dus ook gebeurt wanneer er een baksteen in je pakje zit in plaats van een horloge.

1 like

De Escrow service kun je zover ik weet niet gebruiken met Paypal, maar correct me if I’m wrong.

Nee. Dat werk via Visa/Mastercard of gewoon geld overmaken.

ik zou voor die 4000 euro uitgave gewoon naar Frankrijk reizen en ter plekke horloge bekijken en kopen. Ik weet niet waar je woont en waar in Frankrijk je moet zijn, maar je vliegt voor 150 euro heen en weer naar veel plaatsen in Frankrijk

5 likes

Bedankt voor de reacties. Het blijft dus hoe dan ook een gok wat er opgestuurd wordt…

Zojuist gevraagd of ik ook met PayPal kan betalen, en dat kan. Hij gaf zijn naam en telefoonnummer plus een soort GUID van chrono24.

Waarschijnlijk dat de betaling dan buiten Chrono24 om gaat als ik het op deze manier via PayPal doe.

De plaats in Frankrijk is Lyon, maar ik voel er niet zo veel voor om zelf even op en neer te reizen (dus mocht iemand anders binnenkort gaan… :yum: )

Samengevat zou ik het horloge dan niet kopen en verder kijken.

Tenzij je gek bent op gokken met 4K inzet?

1 like

Ik zou geen 4K overmaken naar iemand zonder recensies. :man_shrugging:t2:

3 likes

Hoe zit het dan met buitenlandse aankopen van non particuliere verkopers.

Bijvoorbeeld dit exemplaar wordt ook aangeboden op Chrono 24:

https://www.hackettwatches.com/hw/items/JPRYB8BLXW

En heeft als bedrijf 14 positieve recensies.

No guts, no glory. Als jij juist wel degene bent die de aankoop aandurft, heb je misschien een horloge voor een mooie prijs. Hoe hoog is urgentie? Ik had zelf ook een aanbod van een particulier op het oog, maar hij slaagde er niet in mij fatsoenlijke foto’s te sturen. Dus heb ik het risico niet genomen. Maar als de foto’s goed zijn, en het horloge blijkt achteraf niet de staat te hebben die het op de foto’s had, dan ben je bij Chrono24 wel beschermd, en kun je het retourneren.

Aantal horloges gekocht op Chrono. Ook particulier, maar met goede recensies van verkopers. ls dat niet het geval is, zou ik me twee keer bedenken om een transactie te starten.

Ik doe al jarenlang aan en verkoop via C24 en het gaat tot nu toe goed. Dat hele escrow systeem is juist opgezet om prive verkopen mogelijk te maken, maar een prive verkoper krijgt geen recensie - dat is tot nu toe voorbehouden aan pros volgens mij. De verkoper heeft zijn ID gegevens en bankrekening moeten doorgeven en 2 fotos moeten uploaden met een specifieke tijd erop als check dat hij echt is. Vraag nog 1 of 2 nieuwe foto`s aan de verkoper en als dat goed is dan kopen. Vraag welke koerier hij gebruikt en een foto van het pakket met jouw adres erop.
Film de ontvangst waar de postbode bij is en film het openen van het pakket zodat het vastligt als iets niet klopt, dan krijg je je geld terug. Succes !

3 likes

Ja, aan de ene kant ben ik het daar zeker mee eens. Aan de andere kant, stel dat het iemand zijn eerste horloge is die hij verkoopt via Chrono24, dan heeft hij nog geen recensies.

Ik heb inmiddels wel gegevens en contact via Whatsapp met de verkoper, de foto’s etc zien er goed uit.

Hij staat het toe om via PayPal te betalen alleen nu ben ik aan het uitzoeken in hoe verre ik via PayPal beschermd ben, stel dat ik toch een baksteen opgestuurd krijg :sweat_smile:

Ik zag dat PayPal ook een Pay after delivery methode aanbied, maar nog geen idee hoe dit te gebruiken.

1 like

Voor bescherming van Chrono24 MOET je het wel via hun systeem afhandelen !

1 like

Oké, dat wilde ik dus wel even zeker weten inderdaad. Bedankt!

Houd dus in dat zonder creditcard het niet gaat lukken?

Het kan ook met een bank overschrijving naar de IBAN van Crono24.

1 like

HĂłe laag is die prijs in vergelijking met andere aanbiedingen?

Laat jeje nou vooral verleiden door de prijs?