Partner(s) gezocht

Hallo allen,

Sinds enige tijd ben ik vanuit een uit de hand gelopen hobby gaan handelen in horloges. Ik heb een eigen site en sta ieder kwartaal op de Rikketik beurs.

Ik zou eea eigenlijk wel wat verder uit willen bouwen. Een goede manier om dit te doen is volgens mij een partnership aan te gaan met iemand met gelijksoortig profiel.
In ieder geval zal de schaalgrootte flink toenemen, kan expertise worden uitgewisseld en kunnen kosten worden gedeeld.

Iemand geinteresseerd? Stuur me dan eens een pb om verder kennis te maken!
Ik woon in Zwolle, het zou leuk zijn als je een beetje op reisafstand woont. Maar dat is voor mij geen randvoorwaarde. Wel zou ik, mochten er serieuze plannen ontstaan, face-to-face een plan de campagne willen bespreken.

Groeten, Harro

We zouden eigenlijk vanuit het forum een verkoopsite “naar buiten toe” moeten maken. Waarop je kunt proberen zoveel mogelijk winst te maken. :smiley: Maar serieus bedoeld hoor!

Onderling verkopen voor een leuke prijs is goed, maar soms wil je ook wel eens het onderste uit de kan halen of horloges die je op kennis (en niet smaak) hebt gekocht te gelden maken. Daar is niet mis mee. Als je daarvoor een eigen webwinkel wilt opzetten is dat voor veel van ons waarschijnlijk niet de moeite maar als groep?

Betaal je een jaarlijkse bijdrage voor de hosting (etc.) kosten en kun je vervolgens advertenties plaatsen zoveel je wilt. Dit is natuurlijk niets nieuws maar wel als je onafhankelijk wilt kunnen zijn.

Maar het verkoopforum is toch ook wel een beetje een verkoopsite naar buiten Henrik?

Het enige is dat nu met name “zware” hobbyisten/verzamelaars en handelaartjes zoals ikzelf komen shoppen. En dat is natuurlijk een lastige doelgroep, die horloges met name scherp willen inkopen om er (tzt) een marge op te maken.

Het zou mooi zijn als ook meer eindconsumenten komen shoppen. Ik zie zeer geregeld mooie horloges voor mooie prijzen voorbij komen.

Die moet Horlogeforum aan zich weten te binden! Dus huppakee, even flink investeren in Google Adwords en we gaan flink verdienen met zijn allen :wink:

el_great_foxman Schreef:

Maar het verkoopforum is toch ook wel een beetje
een verkoopsite naar buiten Henrik?

Het zou mooi zijn als ook meer eindconsumenten
komen shoppen. Ik zie zeer geregeld mooie horloges
voor mooie prijzen voorbij komen.

Die moet Horlogeforum aan zich weten te binden!
Dus huppakee, even flink investeren in Google
Adwords en we gaan flink verdienen met zijn allen
:wink:

Jahoor, als men per geplaatste en verkochte advertentie gaat betalen zal ik er een adwordscampagne op zetten. Anders zou ik andermans verkoop gaan sponsoren…

Dat zie je volgens mij verkeerd, je promoot en sponsort je eigen site! Jij moet Horlogeforum op pagina 1 van Google zien te krijgen als iemand zoekt op een willekeurig merk horloge.

Als Horlogeforum.nl een grote speler wordt als verkooppunt van horloges dan ga jij daar veel geld aan verdienen.

als ik horlogeforum google staat dat toch al op 1 (tu)

euh … missing the point?

Ja, je onderwerp krijgt/kreeg idd een iets andere wending.

Enfin, je zoekt een partner om samen te kijken of je een horloge business kan opzetten!

[quote]el_great_foxman Schreef:

Ik zou eea eigenlijk wel wat verder uit willen
bouwen. Een goede manier om dit te doen is volgens
mij een partnership aan te gaan met iemand met
gelijksoortig profiel.
In ieder geval zal de schaalgrootte flink
toenemen, kan expertise worden uitgewisseld en
kunnen kosten worden gedeeld. [/quote]

Definieer dat “uit willen bouwen” eens…

Ik bedoel, je hebt blijkbaar al een webshop en je staat al op beurzen dus daar valt weinig
aan ‘uit te bouwen’. Bedoel je dat je een fysieke winkel wil beginnen met iemand of iets
dergelijks? Of wil je gewoon op meer beurzen staan en zoek je daar een mannetje voor?

Brok titanium! :wink:

De kast vond ik ook wennen… beetje een kussentje. Dat is ook het enige wat ik minder vond. Toch blijft ik een zwak houden voor dit horloge en als je het afzet tegen een quartz Omega… dan hoefde ik er niet eens over na te denken.

Mede natuurlijk omdat ik geen quartz man ben. Alhoewel ik af en toe een Luminox draag, maar dat is enkel bij klussen… dan bedoel ik lassen, schuren, etc.

[quote]Bidle Schreef:

Brok titanium! :wink:

De kast vond ik ook wennen… beetje een
kussentje. Dat is ook het enige wat ik minder
vond. Toch blijft ik een zwak houden voor dit
horloge en als je het afzet tegen een quartz
Omega… dan hoefde ik er niet eens over na te
denken.

Mede natuurlijk omdat ik geen quartz man ben.
Alhoewel ik af en toe een Luminox draag, maar dat
is enkel bij klussen… dan bedoel ik lassen,
schuren, etc.

[/quote]

Huh?

Gewoon een post in het verkeerde topic die niet meer gewijzigd kan worden…

Met uitbouwen bedoel ik ondermeer:

• meer schaalgrootte
  • kosten delen
  • expertise delen

Schaalgrootte is belangrijk, hoe meer aanbod hoe interessanter. Maar ook groter netwerk (kennissen en vrienden bijv.).

Kosten delen, bijv. ondermeer Google adds. Je moet zorgen dat je zo hoog mogelijk in de google rankings komt als er wordt gezocht op bijv. een merk horloge.

LOL, bedankt voor de kick :wink:

[quote]el_great_foxman Schreef:

Met uitbouwen bedoel ik ondermeer:

• meer schaalgrootte
  • kosten delen
  • expertise delen

Schaalgrootte is belangrijk, hoe meer aanbod hoe
interessanter. Maar ook groter netwerk (kennissen
en vrienden bijv.).

Kosten delen, bijv. ondermeer Google adds. Je moet
zorgen dat je zo hoog mogelijk in de google
rankings komt als er wordt gezocht op bijv. een
merk horloge.

[/quote]

…Of ík denk te makkelijk, of jij denkt te moeilijk.
Volgens mij heb je voor geen van deze dingen eigenlijk een ‘partner’ nodig.

Je aanbod verruimen is makkelijk te zelf doen, ik snap ook niet wat een partner
hiermee te maken zou (kunnen) hebben. Dit heeft puur iets te maken met je eigen
kunde/kennis betreffende inkoop.

Groter netwerk; Aan kennissen/vrienden heb je niet veel als dat timmerlieden
of metselaars (NPI) betreft. Of bedoelde je niet een groter netwerk in het

• horloge-wereldje’? Adverteer je weleens online? Het klinkt misschien vreemd
    maar een advertentie op (bijvoorbeeld) marktplaats (mét link naar shop) levert
    soms nog best wel wat leuks op. Daarnaast helpt een duidelijke naam ook wel,
    je hebt er niets aan als je horlogeshop een naam heeft waarin (bijvoorbeeld)
    iets als een soort van ‘leuk bedachte’ spelfout (oid) in zit.

Voorbeeld;
"Ik zag een tijd geleden een leuke klok op je site, nu ik eraan terugdenk
weet ik dat het klonk als “horloge.nl”. Echter zat er een letter “M” voor…
Ohja, "morloge.nl"
tiktiktiktik
404
Oh, werkt niet. Laat ook maar."
klikweg
(niemand denkt dus aan die dubbele “O”, omdat het voor hun onlogisch is)

Misschien is het ook wel handig om een paar andere naams-varianten te registreren
(kost maar een paar euro) en deze door te linken naar je webshop. Zo voorkom
je onder andere het bovenstaande scenario (wat vaker gebeurt dan men denkt)

Wat ‘kosten delen’ met google ads te maken heeft begrijp ik niet goed, als je
google ads gebruikt zoals het hoort genereert het alleen maar cashflow voor je.

Zorgen dat je zo hoog mogelijk in de google rankings komt kan je ook zelf doen.
Mocht je niet weten hoe dit moet, kan je er even wat externe expertise voor
inhuren, dit hoeft trouwens helemaal niet zo duur/moeilijk te zijn.

Zo, gratis consult van iemand met jarenlange webshop-ervaring. :wink:
Voor het volgende consult stuur ik je een factuur. :stuck_out_tongue:

Leuke reactie Jazz, op delen ben ik het met je eens, op delen niet … :wink:

Ik zelf werk ook al jaaaaaren op het vlak van web development, maar dan voor een grote verzekeraar. Ook bouw ik al vrij lang zelf sites met PHP, ondermeer Joomla.

Kortom, ik weet wel enigszins waar Abraham de mosterd haalt, maar nog niet overal “in-depth”.

Google Adwords moet op den duur cash flow genereren, maar kost eerst geld hoor. In den beginne gaat het er puur om een naam op te bouwen en bezoekers naar je site te lokken.

De domeinnaam van je site is heel erg belangrijk. Het is natuurlijk niet voor niets dat www.horloge.nl een duur domein zou zijn, zou het al te koop zijn.
Dan wordt het dus een kwestie van origineel zijn. Een belangrijk criterium daarbij is hoe goed zo’n naam blijft hangen, wat je zelf al aangeeft.
In mijn geval is dat misschien minder handig, maar ik ben er nog steeds blij mee cq het voelt nog steeds goed.

En schaalgrootte maakt wel degelijk uit. Een site wordt natuurlijk interessanter als er 100 horloges op staan ipv 50.
Ook kun je dingen samen doen, zoals op de Rikketik staan bijv.

Tot slot kun je veel van elkaar leren, ondermeer op het vlak van slim zaken doen.

Maar ieder zijn eigen hoor, jij bent misschien meer een loner, lijkt mij leuk met een partner de wereld te veroveren :slight_smile:

Nou, vwb SEO zou er met Horlogeforum.nl nog wel wat mogen gebeuren. Maar het forum is niet commercieel van insteek, ik verkoop hier niets behalve een paar bannertjes, voornamelijk om de kosten te dekken.

Daarbij zie ik aan fora die te veel commerieel bezig zijn, dat ze vanzelf afglijden naar een bedenkelijk niveau. Gebruikers die omwegen moeten gaan maken om je forum te mogen vullen zoeken, hun heil elders. Daarom is dit forum zo populair.

Ik heb het gevoel dat ik wat concreter moet beschrijven wat mijn ideeen hierbij zijn.

Ik heb een bestaande site. Primair zou ik daarop meer horloges willen aanbieden en kosten willen delen. Dat alles met gesloten beursen en naar ratio. Daarmee bedoel ik dat als iemand mocht willen samenwerken hij (of zij natuurlijk) zijn horloges op de site kan aanbieden. De prijs en afhandeling van die horloges is dan verder voor zijn rekening.

Ook zouden we horloges samen kunnen inkopen/verkopen.

Verder lijkt het mij interessant een dealerschap bij chrono24.com af te sluiten. Dat kost bijv. 49 Euro per maand voor 25 horloges. Als je dat met meerdere personen zou doen kun je die kosten delen.

En bijv. kosten voor Google Adwords kunnen gedeeld worden.

Ik sta natuurlijk ook open voor verdere ideeen en initiatieven!