[quote]el_great_foxman Schreef:
Met uitbouwen bedoel ik ondermeer:
- meer schaalgrootte
- kosten delen
- expertise delen
Schaalgrootte is belangrijk, hoe meer aanbod hoe
interessanter. Maar ook groter netwerk (kennissen
en vrienden bijv.).
Kosten delen, bijv. ondermeer Google adds. Je moet
zorgen dat je zo hoog mogelijk in de google
rankings komt als er wordt gezocht op bijv. een
merk horloge.
[/quote]
…Of ík denk te makkelijk, of jij denkt te moeilijk.
Volgens mij heb je voor geen van deze dingen eigenlijk een ‘partner’ nodig.
Je aanbod verruimen is makkelijk te zelf doen, ik snap ook niet wat een partner
hiermee te maken zou (kunnen) hebben. Dit heeft puur iets te maken met je eigen
kunde/kennis betreffende inkoop.
Groter netwerk; Aan kennissen/vrienden heb je niet veel als dat timmerlieden
of metselaars (NPI) betreft. Of bedoelde je niet een groter netwerk in het
- horloge-wereldje’? Adverteer je weleens online? Het klinkt misschien vreemd
maar een advertentie op (bijvoorbeeld) marktplaats (mét link naar shop) levert
soms nog best wel wat leuks op. Daarnaast helpt een duidelijke naam ook wel,
je hebt er niets aan als je horlogeshop een naam heeft waarin (bijvoorbeeld)
iets als een soort van ‘leuk bedachte’ spelfout (oid) in zit.
Voorbeeld;
"Ik zag een tijd geleden een leuke klok op je site, nu ik eraan terugdenk
weet ik dat het klonk als “horloge.nl”. Echter zat er een letter “M” voor…
Ohja, "morloge.nl"
tiktiktiktik
404
Oh, werkt niet. Laat ook maar."
klikweg
(niemand denkt dus aan die dubbele “O”, omdat het voor hun onlogisch is)
Misschien is het ook wel handig om een paar andere naams-varianten te registreren
(kost maar een paar euro) en deze door te linken naar je webshop. Zo voorkom
je onder andere het bovenstaande scenario (wat vaker gebeurt dan men denkt)
Wat ‘kosten delen’ met google ads te maken heeft begrijp ik niet goed, als je
google ads gebruikt zoals het hoort genereert het alleen maar cashflow voor je.
Zorgen dat je zo hoog mogelijk in de google rankings komt kan je ook zelf doen.
Mocht je niet weten hoe dit moet, kan je er even wat externe expertise voor
inhuren, dit hoeft trouwens helemaal niet zo duur/moeilijk te zijn.
Zo, gratis consult van iemand met jarenlange webshop-ervaring. 
Voor het volgende consult stuur ik je een factuur. 