Pas of niet?

Met enige regelmaat lees ik iets over de manier van dragen, dan bedoel ik dat er uitgesproken voorkeuren zijn mbt het heel los dragen, zodat hij nog net niet rond draait, minder los, zodat hij niet draait maar gewoon losjes zit, of echt pas, zodat hij altijd op z’n plek zit. Persoonlijk val ik in de laatste categorie, ik indien een horloge bij mij te los zit kan ik hem oeverloos terug draaien (draait altijd naar de buitenkant :upside_down_face:

Hoe zit ie bij jullie?

  • Heel los!
  • Losjes!
  • Pas!

0 stemmers

1 like

Ik draag die van mij liever te strak (de striemen staan in m’n pols) ik heb hele dunne polsen dus het lijkt opzich al niet veel maar ik kan er niet tegen als m’n horloge alle kanten op beweegt.

1 like

Nato - pas
Leer - losjes
Staal - heel los

Rubber…pas plus.
Leer, pas.
Staal, pas.

90 % van mijn horloges op bracelet.
En dan zo los mogelijk dragen. Zodat ze net niet onder de pols glippen.
Ik gebruik ook bijna altijd alle schakels en moet er zelfs soms nog wat bij bestellen :blush:

Strak ? pas kan ik helemaaaaal niet tegen :slight_smile:

Staal wat losser dan de rest. Maar niet te los.

Pas(je). Als er een pinkie tussen horlogeband en huid kan, zit het meestal goed bij mij.

Dat noem ik losjes.

Ik niet.

Hangt ook van het materiaal af. Bij staal zonder rek vind ik dat best losjes (maar niet te losjes), bij leer prak je er gemakkelijker een pinkie tussen.

1 like

Horloges met leren bandjes koop ik nooit omdat ze toch niet passen dus altijd metaal kan ik zelf langer maken.

Pas

10 likes

Dat is strak :wink:

Iets te…

Staal: pas
Leer: pas
Rubber: pas
NATO: in de prullenbak

3 likes

wat @kaydw zegt, niks aan toe te voegen :grin:

Wat is pas, wat is losjes? Te strak gaat bij mij meteen irriteren, maar te los is ook niet fijn want over m’n pols zwervende horloges heb ik een hekel aan.
Dus ik stel meestal zo af dat ik onder m’n pols een pink tussen de band kan steken. Stugge leren of rubber banden ietsje losser, soepele banden en metaal een fractie strakker.

Pinkie ertussen, dan zit ie prima.

Geweldig! :+1:

1 like

Staal: pas
Rubber: pas
Nato: pas