ik kwam deze tegen en het viel me al op dat het erg goedkooop was … maar goed het kan natuurlijk altijd.
na de foto’s vergeleken te hebben met mijn eigen casio riseman zag ik al snel dat het om een fake casio gaat …
de advertentie op marktplaats:
ik keek wat er nog meer aangeboden werd, niet dat dat allemaal nep zou zijn maar je krijgt dan wel meteen twijfels…
hieronder een foto die ik zelf heb gemaakt als vergelijk:
het is meteen goed te zien aan het rode oog midden op de wijzerplaat.
Zit daar nou ook handel in om een Casio replica te maken?
Die kast b.v lijkt me nou niet goedkoop om te maken,althans om de benodigde winst te maken.:S
ik heb deze verkoper ook bekeken en me viel de prijzen op van de Tissot Touch en de diastar, die zijn normaal niet voor die bedragen te krijgen… dus wat is waar? fake of niet?
een mailtje ernaar toe met de vraag stellen gewoon?
Hmm, ik ben er helemaal niet zeker van of het wel allemaal fake is. Zo’n (quartz ook nog) Rado heeft niet zo’n hoge waarde, dus dat kan. de rest ziet er ook zo op het oog goed uit (incl. boekjes e.d.).
Daarbij vraag ik mij inderdaad af of het imiteren van een Casio nu zo lonend is. Maar ja, dat dacht ik ook van Seiko en daar zijn ook genoeg fake’s van.
Wees in ieder geval voorzichtig om iemand zomaar een stempel op te drukken.
Ik heb gisteren een G-shock mudman G-9000mx via ebay aangeschaft.
Deze verkoper (hkexporter) levert er geen garantiekaarten bij, hij gaf als reden aan dat ze geimporteerd waren en je altijd binnen een jaar de casio terug kan sturen voor reparatie…staat in de manual…
Hij was 79 dollar inclusief verzending vanuit HongKong.
Hopelijk heb ik geen fake aan de haak geslagen.
Triest (td) dat er mensen zijn die bijv zo’n riseman, die je kan kopen voor 100-120 euro incl.verzending, gaan namaken…en dan weer andere die ze aanbieden op marktplaats…
Ze verdienen dan denk ik ook maar max 20 euro per fake…
Hmm, ik ben er helemaal niet zeker van of het wel
allemaal fake is. Zo’n (quartz ook nog) Rado heeft
niet zo’n hoge waarde, dus dat kan. de rest ziet
er ook zo op het oog goed uit (incl. boekjes
e.d.).
Daarbij vraag ik mij inderdaad af of het imiteren
van een Casio nu zo lonend is. Maar ja, dat dacht
ik ook van Seiko en daar zijn ook genoeg fake’s
van.
Wees in ieder geval voorzichtig om iemand zomaar
een stempel op te drukken.
Niels
Is zeker wel fake. Zoek maar eens op Google, daar staan meerdere dingen over fake Casio’s. Hoe dan ook, die Riseman is 100% fake! Er zijn genoeg puntjes te noemen waarom. Zoals de rode ring die niet klopt. Datum formaat klopt niet. De dag zou een dot matrix display moeten zijn. De twee stukjes metaal die door de behuizing te zien zijn bij het orgineel. Het status balkje aan de onderkant van het display. Geen zonnencel. Etc. etc.