Pas op: oplichter!

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/overige-sport-en-fitness/m685615897-sinn-u2-ezm5-tegiment-technologie.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Verkoper heeft de naam Martin Reiniger met als emailadres m.reiniger@hotmail.com

Contact met verkoper gehad. Ging prima en ook foto’s ontvangen van het horloge. Op een gegeven moment werd het taalgebruik wat bijzonder (ik heb ontving, van dat Google Translate Engels) en ben ik eens wat gaan zoeken. Ik kwam exact dezelfde advertentie tegen op een Deense Marktplaats.

Toen ik de verkoper confronteerde was zijn reactie:

‘Hij gestolen mijn foto’s. Ik wil een klacht indienen over de advertentie’

Vervolgens gevraagd dat hij dit zelf maar moet regelen en gevraagd waar ik het horloge kan komen bekijken.

[quote]Beste Tom,

Er is echter één klein probleem. We zijn in 2012 na 2 jaar in Nederland om verschillende redenen terugverhuisd naar Duitsland. Ik wilde mijn horloge alleen hier in Deutschland te koop aanbieden, maar op verzoek van mijn echtgenote heb ik ook geprobeerd deze via Marktplaats.nl te verkopen. Ik heb mijn echtgenote ervan proberen te overtuigen dat dit geen goed idee is omdat iedereen de goederen eerst wil bekijken. Bovendien verblijft ze momenteel in het buitenland en kan ze niet al deze Nederlandse e-mails vertalen.

Hoe het ook zij, als u serieus belangstelling hebt onder de gegeven omstandigheden, kan ik via Deutsche Post een inspectie bij u op locatie regelen.

Het bedrijf biedt u de mogelijkheid om de koopwaar binnen een bepaalde termijn te controleren, voordat de definitieve betaling plaatsvindt. Ik ga ervan uit dat een paar dagen voor u voldoende zou moeten zijn om te beslissen of u de Sinn wilt kopen of niet.

Zo niet, dan bied ik u mijn excuses aan voor het ongemak.

Gr.
Martin Reiniger

PS: Gelieve mij in het Engels of Duits te antwoorden.
[/quote]

Jullie zijn gewaarschuwd!

Hey! Die mail heb ik ook, maar dan van een ander horloge, enkele maanden terug. Een nigeriaans boefje…

Stelletje scam fothermuckers, bah bah bah!

In een topic uit maart (zie onderstaande link) wordt voor iets soortgelijks gewaarschuwd. Al werkt de link naar marktplaats in dit topic niet meer, enkele latere postings citeren de marktplaats advertentie, en deze blijkt wel heel erg hetzelfde als deze.

Blijven waarschuwen toch, denk ik!!

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1528942,1529252#msg-1529252

na een zoek topic op dit forum werd ik door eenzelfde soort persoon benaderd… het horlogeforum wordt door dit soort mensen dus ook gescand!

dennisyzf Schreef:

na een zoek topic op dit forum werd ik door
eenzelfde soort persoon benaderd… het
horlogeforum wordt door dit soort mensen dus ook
gescand!

Dan heeft hij hier dus een account gemaakt, anders kan hij je niet benaderen. Welke forumnaam gebruikte hij?

We willen u graag informeren over het volgende.

Onlangs heeft u gereageerd op de advertentie: ‘Sinn U2 EZM5 TEGIMENT technologie’ van gebruiker ‘m.reiniger’. Marktplaats heeft wegens veiligheidsredenen besloten om het account van deze gebruiker te blokkeren. Daarmee zijn tevens alle advertenties en/of biedingen van deze gebruiker verwijderd. De berichten van en/of aan deze gebruiker die in de afgelopen 24 uur zijn verzonden, zijn mogelijk niet aangekomen. We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze gebruiker.

Bedankt voor je bericht, een gewaarschuwd m/v telt voor twee(tu)

Overigens was de prijs zeker niet ‘to good to be true’ maar gewoon marktconform

Bert1 Schreef:

dennisyzf Schreef:

horlogeforum wordt door dit soort mensen dus
ook
gescand!

Dan heeft hij hier dus een account gemaakt, anders
kan hij je niet benaderen. Welke forumnaam
gebruikte hij?

Ja, da’s een interessant punt! Overigens lijkt het me ook wel wat als de moderatoren zijn IP-adres in de gaten houden mocht hij nog eens onder een ander account willen beginnen

Menno

thieuster Schreef:

Bert1 Schreef:

dennisyzf Schreef:

horlogeforum wordt door dit soort mensen dus
ook
gescand!

Dan heeft hij hier dus een account gemaakt,
anders
kan hij je niet benaderen. Welke forumnaam
gebruikte hij?

Ja, da’s een interessant punt! Overigens lijkt het
me ook wel wat als de moderatoren zijn IP-adres in
de gaten houden mocht hij nog eens onder een ander
account willen beginnen

Menno

Het is wel een slimme jongen die Bert.:#

Ik heb deze verkoper tot 2x toe getipt bij marktplaats betreffende luidsprekers die vanuit spanje moesten komen middels een rederij.

Ik kon in de haven bepalen of ik ze wou hebben als ze uit de transport kratten waren gehaald om even te kijken…

Zo niet zouden ze met t zelfde schip retour gaan naar spanje!:smiley: ha ha geintje zeker.

Dit is zeker weten een scammer.

Ja one out of many Nigerean tricks of the trade , je blijft ze krijgen zulke berichten en ik blijf ze deleten.

degene die mij via het forum heeft benaderd deed dit onder de naar jurek.
1 post en een tudor hydronaut voor 450 euro.
Helaas verhuist naar Polen en na een vraag over de wijzerplaat (die volgens mij niet klopte) en ene geen contact meer (terwijl het eerste mailverkeer erg vlot beantwoord werd)

Heb ik onlangs ook gehad bij een WTB…

Hij poste dat hij had waar ik naar opzoek ben. Dus een mailtje gestuurd, hierop kwam een respons dat ik een of ander lot had gewonnen e.d.

Zijn email adres ingeven in google leverde al verschillende zoekhits gerelateerd aan scammen.

Groet, Glenn

Ja, wees scherp. Er loopt nog een idioot bij op Marktplaats onder de naam James. Je krijgt ook een melding van Marktplaats zelf en zijn biedingen worden verwijderd. Deze James vraagt of hij de gelden via Paypal kan overmaken en doet een verzoek aan jou om een betalingsverzoek via Paypal naar hem te sturen. Trap er niet in, want Marktplaats kan net te laat zijn om je te beschermen!