Passat

Goedemiddag,

Zojuist in bezit gekomen van een Passat. Ik kan er zelf weinig over vinden. Wie weet hier wat meer over te vertellen of heeft tips waar ik meer hierover kan vinden? Alle info is welkom.

Alvast hartelijk dank

Volgens mij heeft het horloge is te maken met de Volkswagen fabriek, de VW Passat.
Er zijn diverse voorbeelden op internet te vinden, hier een leuk exemplaar:

1 like

Het werk is een Otero 844
Over het merk Passat valt niets te vinden. Het is waarschijnlijk een handelsmerk geweest.

1 like

Hier nog een vintage model

image

2 likes

Ik vond nog een oude jaren 60 Passat met een Durowe 1032 erin
misschien afkomstig uit Duitse horlogestadje Pforzheim, maar ik kan het niet bevestigen

1 like

Ik zie dat je zelf tot nu de dag Volkswagen horloges kunt bestellen :smiley: Het lijkt me wel sterk dat dit horloge iets te maken heeft met de autofabrikant.

Aangezien @MrBie er 1 uit de jaren ‘60 heeft en Volkswagen pas in 1973 met de Passat kwam kunnen we het uitsluiten? Wellicht zoals @Maurits zegt, geen merk maar een handelshuis.

Gezien het model en uurwerk lijkt me dat mijn Passat uit de jarig 70 komt.

2 likes

Ik bezit zelf geen Passat horloge, ik had deze Passat gespot in een oud topic op Uhrforum

Ja ik zie het inmiddels zelf ook, in dat draadje weet eigenlijk ook niemand iets.

“Möglicherweise ist Passat gar nicht deutscher Herkunft, auch wenn ein Pforzheimer Werk enthalten ist. Vielleicht aus den Niederlanden oder aus Österreich?”

:thinking:

Ik ben zelf bezig met een Passat horloge, ook met een Otero 844 uurwerk.
Ik vermoed dat het gewoon één van de vele Duitse merken is uit Pforzheim