Ben nog steeds mijn batterij-aangedreven klokken ( niet allemaal quartz aan het correct zetten + soms de batterij vervangen.
Ik kom hier aan een zeldzame Bulova Accutron met tapestry-dial - die zou ik eens willen voorzien van nieuwe schoenen
Ik wil er eens een blauwe band op zetten, maar ik heb in deze tint van blauw enkel nog een shark-band. Hij is 20 mm, maar de Bulova heeft 18 mm lugs.
Nu een iets bredere band oogt wel mooier, maar voordat ik er lang beide zijden 1 mm afsnijā¦
Past dit een beetje ? ( ik heb de band er even onder gelegd )
18mm bandaanzet vind ik altijd te iel.
Het is een hele mooie Bulova en 20mm staat perfect.
Maar zelf 2mm eraf snijden. Ik heb er geen goede ervaringen mee. Het lukt altijd net niet perfect.
Ik zou zoeken naar een notched bandje of een pb naar @Ko_ sturen.
Het haaie patroon vind ik ook niet zo mooi passen bij de tapestry wijzerplaat. De aandacht moet op de plaat liggen. Liever dus een glad bandje. Wel de perfecte kleur!
Ja, dat was ook een beetje mijn twijfel, maar het lijkt uiteindelijk wel te matchen hoor.
Linksonder lijkt het erger dan het is; mijn ervaring leert dat het leder zich na een tijdje wel perfect āzetā.
Ik heb Freddy ook al eens een bandje zien smaller maken, en dat deed hij met een soort dremeltje. Dus het bandje werd subtiel āafgeslepenā ipv afgesneden.
Ik heb een OLFA cuttertje gebruikt. Zal misschien eens een dremeltje voor Vaderdag moeten vragen
Ik ben het helemaal met @vierport eens,
kleur matched goed, maar in dit geval niet twee dusdanig verschillende (lees: sterke) structuren gebruiken.
Laat die prachtige plaat spreken!
Oja, een bandje smaller maken gaat goed met een Drempeltje, maar sluit het bandje op tussen twee metalen strips zodat je geen āuitschietersā veroorzaakt. Als het niet strak is, is het mooie eraf.
Groet, Anne