Past je Tudor Pelagos band niet lekker? Misschien is dit wat!

Een tijdje terug heb ik een Tudor Pelagos weggedaan omdat uiteindelijk de band op geen enkele manier lekker zat. Alle verzetten in de band waren net niet goed, ook het verende verzetje werkte niet om het goed te laten zitten.
Als Tudor dat op een andere manier had gemaakt net zoals Rolex dat heeft gedaan met de band van de Submariner dan had ik nu een one watch collectie.
Vandaag kwam ik dus per ongeluk iets tegen op Etsy.

Ik denk dat dit toch wel een goede oplossing is om de band eindelijk goed te kunnen dragen.

Doe er je voordeel mee😉

2 likes

Alleen de Pelagos, elke andere tudor blijft dan kut zitten als je pols net tussen de maten in valt.

Voor mij was de half link van Uncle Seiko de oplossing voor de BB58.

1 like

Past die ook op de Pelagos band?

Ook voor de andere horloges zijn er ondertussen zat oplossingen. Zoals bijvoorbeeld de halve schakel voor de 58.

Ik ken hem, maar 1. Die schakel is echt mega lelijk, en 2. Een two Tone tudor, die eigenlijk t mooiste zijn, daar is niks voor.

Daarbuiten is voor bijna alle stalen duik modellen van Tudor ook een extensie te kopen zoals Rolex dat vaak in moderne Datejusts etc zet.

Wel prijzig maar voor sommigen misschien net de moeite waard.

1 like

Nondeju die had ik willen hebben destijds

1 like

Blijft slecht dat Tudor zelf geen oplossing aanbiedt.

Precies, helemaal omdat zo’n 41mm tudor ook nog een kilootje weegt, en als die los zit lekker te keer gaat om de pols.

Ja eens. En met de komst van de nieuwe modellen met T-lock is het gewoon nog steeds niet opgelost. Bizar dat ze het niet voor elkaar krijgen om een comfortabele stalen band te maken.

Dat viel mij ook op met de Pelagos 39. Dacht dat het makkelijk was om een goede fit te krijgen maar het viel tegen gek genoeg. Gelukkig wel gelukt maar je verwacht meer van Tudor.

De Pelagos heeft geen riveted band dus die BB half link is niet mooi op een titanium band.

Ik heb dit toentertijd zelf gedaan voor mijn Pelagos. Vermoed ik ergens de tip tegenkwam wellicht op WUS. Gewoon zelf een stukje plastic geknipt en het werkte prima.

Deze bestaat ook vrij recentelijk pas geloof ik. Ik vind het wel prijzig alsnjenhey vergelijkt met Uncle Seiko en Forstner producten maar het is wel een mooie oplossing.

Vind deze extensie bij Rolex vaak net iets te groot verschil tussen open en dicht maar de optie hebben is wel ideaal.

Is het zo erg? Ik heb zelf eigenlijk een perfecte fit met BB58 band maar ben wel van plan ooit de Ranger band met t-fit los te bestellen

Deze is voor mij met voorsprong de beste stalen band die ik gehad heb.
De band van de Explorer was best wel heel erg goed, maar bleef er ook altijd mee stoeien qua net niet…

De Ranger band, voor mijn pols perfectie.

1 like

Ik vind het best jammer/raar dat ze de caseback en de clasp van RVS hebben gemaakt, voor de echte titanium (gewicht) ervaring hadden ze dat best mogen doen, zeker gezien het formaat. Dat had hem perfect gemaakt. Of anders de optie om het van titanium te kiezen.

Is de 39mm versie wel geheel uit titanium gemaakt of heeft die ook een RVS caseback en clasp?

Ik ben benieuwd. Tot nu toe alleen showmodellen met teveel schakels dus nooit de marges in de sluiting goed kunnen testen.
Kan altijd wel een goede fit vinden

1 like

Ik kwam deze tegen:

50 euro incl verzenden.
Zou dit iets zijn?

De schakel is binnen.
Ik moet zeggen dat het een hele mooie schakel is. Niet te onderscheiden als hij in je band zit.
En precies genoeg is om de band lekker passend te maken.
Dit word geleverd:


Een paar pennen erin om het verschil duidelijk te laten zien:

Onzichtbaar in de band:

Ik moest wel ook nog 16 euro inklaring kosten betalen.
Wat het totaal 66 euro maakt. :sweat_smile:

3 likes