Weet iemand of n aftermarket wijzerplaat voor in n SKX007 ook in n Tuna kast past? (Ik wil er dus géén fake v maken met n wijzerplaat met n Seiko logo er op).
Ik zou namelijk mn Steeldive Tuna willen modden.
En is er iemand die dit kan én de oranje wijzers die er al op zaten weer kan terugplaatsen? Dus geen nieuwe/andere wijzers er op?
Nee dat mag niet, want dan bouw je namelijk een fake 
2 likes
Ik bedoel n aftermarket wijzerplaat die in n SKX 007 past. Of die in n Tuna kast past.
Niet om n originele Seiko wijzerplaat erin te zetten.
Bedankt vh aangeven. Heb even mn post aangepast nu t nog kan.
1 like
Aha zo
In principe zit er gewoon een nh35 in dus zou dat moeten passen toch?
1 like
Dat weet ik dus niet. T past waarschijnlijk wel op t uurwerk. Maar Ik weet niet of ik in de knel kom met de kast of de chatter ring of iets anders.
Ja past.
Zit de kroon vlakvoor de 4uurs marker, dan heb je aan een 4pins wijzerplaat genoeg
Zit de kroon na de 4uurs marker, let er dan op dat je AM wijzerplaat 6 pinnetjes achterop heeft ipv 4.
2 likes
Zijn allemaal standaard maten als het goed is
1 like
Bedankt voor de info. Dan ga ik er voor.
Weet iemand waar ik dit kan doen voor een schappelijke prijs beetje in de buurt van Den Haag?
Heb je er ervaring mee? Ik neem aan dat het toch hetzelfde is, aangezien er n zuster uurwerk is gebruikt nh35 ipv 7s26, en de datum ook op de 3 uurs positie zit. Dan kan dat toch niet verschuiven?
Of zie ik iets verkeerd?
Of alles van de achterkant af en dan met dial-dots aan de gang.
Het ligt aan de positie van de kroon. Indien je een OEM wijzerplaat zou gebruiken dat wijkt het datumvenster af.
En zoals ik zie voor het beoogde model dan zit de kroon net na de 4uurs marker.
Dus of een 6pins plaat gebruiken, en de juiste 4 eraf halen of dus met plakkertjes aan de gang.
1 like
Ah okay, ik zie t nu. Bij mn Seiko Monster zit de kroon voor de 4, en bij deze Steeldive Tuna na de 4.
Dit bedoel ik met een 6pins wijzerplaat.
1 like