Patek gestolen

Recent is een Patek Philippe Nautilus ref. 5726 met witte wijzerplaat van een bekende van me gestolen. Het is in Amsterdam gebeurt en Boris heeft een beloning van 5.000 USD uitgeloofd voor degene die hem het horloge kan terug bezorgen.

Vanwege serienummers is het vrijwel onmogelijk dit horloge te verkopen. Hulp is welkom!

Hier nog even een link naar Boris z’n blog met alle detail info over zijn Patek.
http://www.watchesandart.blogspot.de/2013/07/stolen-patek-philippe-nautilus-ref-5726.html

Oei wat een zuur verhaal zeg. Hoop dat ze de dader vinden. Is ie gestolen met box en al?

Verdere details weet ik nog niet, Jelle. Ik heb Boris gevraagd om meer info… dat kan mogelijk helpen bij het achterhalen wie de dader(s) is/zijn.

Wow, dat is heftig!

Ik neem aan dat er ook veel foto’s van de daders beschikbaar zijn? Is het vorige horloge zeker cash betaald???Cameras?

Oke. Want als de dader weet dat de Patek niet legaal te verkopen is zal die het ongetwijfeld wel op de zwarte markt gaan proberen. En in het ergste geval bonjourt ie hem de kliko in…

Ik denk dat er meer gefocust moet worden op de andere horloges die enigzins nog legaal te verkopen zijn. Met een beetje geluk kom je er een tegen op het net.

Maar inderdaad, wat extra informatie is altijd handig!

Edit: als die man vier weken voor het misdrijf een horloge heeft gekocht in die winkel, zijn er toch wel gegevens over hem te achterhalen?

Goodluck!

De vervallers van een juwelier in Delft zijn wel gepakt. Wellicht zijn het dezelfde.

Krijg de nieuwsbrief van fratello, berichtte er ook al over:

http://www.fratellowatches.com/your-help-needed-a-stolen-patek-philippe-
nautilus-5726/

Hoop dat ie teruggevonden wordt.

Groet
Herman

mooieklokjes Schreef:

Oke. Want als de dader weet dat de Patek niet
legaal te verkopen is zal die het ongetwijfeld wel
op de zwarte markt gaan proberen. En in het ergste
geval bonjourt ie hem de kliko in…

Ik denk dat er meer gefocust moet worden op de
andere horloges die enigzins nog legaal te
verkopen zijn. Met een beetje geluk kom je er een
tegen op het net.

Maar inderdaad, wat extra informatie is altijd
handig!

Edit: als die man vier weken voor het misdrijf een
horloge heeft gekocht in die winkel, zijn er toch
wel gegevens over hem te achterhalen?

Goodluck!

of zn moeder gooit em in de openhaard :wink:

maar hoop ook dat de horloges teruggevonden worden.

marnix.moed Schreef:

mooieklokjes Schreef:


Oke. Want als de dader weet dat de Patek niet
legaal te verkopen is zal die het ongetwijfeld
wel
op de zwarte markt gaan proberen. En in het
ergste
geval bonjourt ie hem de kliko in…

Ik denk dat er meer gefocust moet worden op de
andere horloges die enigzins nog legaal te
verkopen zijn. Met een beetje geluk kom je er
een
tegen op het net.

Maar inderdaad, wat extra informatie is altijd
handig!

Edit: als die man vier weken voor het misdrijf
een
horloge heeft gekocht in die winkel, zijn er
toch
wel gegevens over hem te achterhalen?

Goodluck!

of zn moeder gooit em in de openhaard :wink:

Die kans is latent aanwezig. Ook hier betreft het, gezien de kleine oplage, een nagenoeg onverkoopbaar exempaar.
Die schilderijen bleken nl. ook niet verkoopbaar te zijn.
En als de politie dan ook nog eens in een persberichtje schrijft dat ze de dieven op de hielen zitten… Hoe stom kun je zijn?!

Maar het is al zo’n twintig dagen geleden dus de kans is groot dat de Patek al zwart verkocht is of ergens in een container in Amsterdam-zuid ligt. Maar het kan natuurlijk nog allemaal goedkomen :slight_smile:

We duimen mee!

Ja, Robert-Jan van Fratello heeft er ook over geschreven en het staat ondertussen ook op Watchuseek.

Boris meldde dat de Patek die hij wilde verkopen, samen met nog enkel Pateks en een vintage Rolex Daytona bij een dealer waren. De deal die hij zou gaan maken bleek een rip deal en zo zat Boris ineens zonder Patek en zonder geld.

Mocht je online ergens een dergelijke Patek tegenkomen… dan graag een berichtje!

Deze komt erg dicht in de buurt: de verkoper is maar een dag actief en verkoop gelijk een witte Nautilus als nieuw voor nog geen 10.000. Ik weet niet wat de andere Patek’s waren maar deze is op z’n minst verdacht. Beetje een slechte foto, weinig informatie voor een horloge van dat bedrag et cetera. Maar 't kan natuurlijk ook een beginnende verkoper zijn die geen verstand heeft van fora o.i.d.

http://forums.watchuseek.com/f29/patek-philippe-nautilus-5711-white-dial-893054.html

Dat is domweg iemand die snel veel geld wil verdienen door een nepper voor echt aan te bieden.
Ik kan helaas niet reageren op WUS.

marnix.moed Schreef:

of zn moeder gooit em in de openhaard :wink:

Slik…

Tsja, dat kan ook natuurlijk. Maar hoe zien die andere Patek’s er nou uit? Ik kan hem wel even een PB sturen.

Niet dat het er nu nog veel toe doet maar, jouw vriend is zelf bíj de juwelier overvallen of had hij de horloges in consignatie gegeven?

Dat laatste…

monochrome Schreef:

Dat laatste…

wie is er dan iemand verantwoordelijk/aansprakelijk voor?

lijkt me dan toch dat de juwelier hiervoor verzekerd is en de klant (jouw vriend) de waarde moet uitbetalen.