Kwijl , kwijl het blijven prachtige horloges.
Men is nu mijn kwijl van de vitrine aan het poetsen
Dit zal een dagelijks werk zijn voor de arme juwelier , elke dag weer al die kwijl weg poetsen.
Mooie fotos hoor , dankjewel voor het delen hiervan.
Als ik ooit de lotto win , dan een platina patek als daily beater aub
Mooi horloge hoor, maar voor mij n gevalletje 13 in een dozijn, zowel van Omega, Longiness, Grand Seiko etc ook vergelijkbare exemplaren te vinden voor n fractie van de prijs.
Het is een Patek, dat dan weer wel.
Afgezien van het merk vind ik dit inderdaad ook niet heel erg bijzonder. Bij de witte plaat vind ik de ruimte tussen kroon en kast zelfs storend. De achterkant zal overigens vast een stuk interessanter zijn
Dan heb je ze wellicht niet zelf in handen gehad. Op alle fronten een andere klasse, ook qua detaillering en afwerking irl. Knotsduur natuurlijk wel.
Mjum ja die Calatravaatjes blijven schitterend!!
Afwerking en detaillering zijn niet zo heel veel beter dan de genoemde merken van niveau vind ik. Wat een Patek imo duur maakt is de exclusiviteit en het - bijzonder fraaie, echter kwetsbare - uurwerk.
Wel met leesbril op bekijken hoor.
Wat maakt naar jullie mening een Patek beter (begeerlijker) dan een VC of AP.
Is het de geschiedenis van het bedrijf?
Ander type horloge, meer dress…
Deze VC, hier laatst gepost, is mijn absolute grail inmiddels. Gaat dus voor mij ook boven alles wat Patek in huis heeft. patek gaat dus niet altijd boven VC wat mij betreft.
Ik weet nog niet zeker of ik hem in het wit of zwart wil…maar dat maakt ook geen moer uit, want hij kost ongeveer evenveel als een eengezinswoning.
De Naam en het feit dat Patek nog steeds een familiebedrijf is.
De familie Stern heeft het merk al sinds 1932 in bezit.
Patek heeft heel veel van zijn succes te danken aan onderstaande modellen.
moest ik toch écht even aan Frans Bauer denken😜
Dat hendeltje links is waarschijnlijk de repeater?
Met so een complicatie zit je idd al snel op bedragen waar je normaliter een hypotheek voor afsluit idd.
Jawel hoor. En de andere merken ook!
Het horloge is op 10 over 10 gezet en men is vergeten de kroon weer in te drukken.
Die Sky-Moon heb ik in m’n handen gehad in de manufactuur. Studie-groepsreis in 2007. Iedereen eerst witte handschoenen aan. Hij was net die ochtend goedgekeurd door Thierry Stern. 8 ton euro meen ik me te herinneren.
En man, wat een loodzwaar gevaarte was dat… Indrukwekkend, maar ik ben sindsdien niet gaan sparen.