Patek Info

Wie kan er meer vertellen over deze Patek, weet dat deze uit jaren 20 komt, en dat de kast in de VS is gemaakt; door een verbod op import kon Patek deze kast niet vanuit Europa verzenden…

2 likes

Ik kan niet zeggen dat de kwaliteit er uitspringt op deze foto, de print van de naam is helemaal niet in balans met de rest van de dial.

Waarschijnlijk wel maken en verzenden maar zat er flinke belasting op. Dit was een truuk om die te omzeilen. Zo waren er Engelse en Amerikaanse kastenmakers die lokaal kastjes maakten.

Ding is zo’n 80 a 90. Denk dat ie uit de 30s komt namelijk gezien de lume. Toen was alles minder strak dan nu. Wel zou in op zo’n oudje meer patina verwachten.

1 like

Wat bedoel je daarmee?

Jaar. Dus deze patek heel oud is.

1 like

Kon deze niet vinden in boeken wel soortgelijk met chrono…deze ligt bij een dealer verzamelaar en dacht dat het niet helemaal consistent was…

Consistent op welke manier?

Horloges voor buitenlandse markt ontbreken vaak in naslagwerken. Zijn ook in de regel iets minder verzamelaar omdat niet alles 100% patek is.

Heb je foto van uurwerk? Meer foto’s?

Dacht hij dus ook de kast amerikaans … de vraag waarom hij niet consistent is ben ik vergeten te vragen…:frowning: :roll_eyes: vind wel de plaat speels en dan opdruk patek en beetje in het niet vallen
Nee niet meer foto’s kan ik wel vragen

Waarom zou je hem ueberhaupt willen hebben? Je gaat zoiets toch niet zelf dragen? Mooi is anders, zelfs voor een Patek. Over de echtheid is denk ik ook het laatste woord nog niet geschreven.

Just my 2 cts.

2 likes

Bizar dat je ervan uitgaat dat ik deze zou willen kopen/dragen…je mening over smaak tsja dat wint niemand…over echtheid? Wat bedoel je dan precies waardoor je denkt dat dit horloge vraagtekens bij je opwekt…?

:face_with_raised_eyebrow:
Hoe zo: bizar
Meestal vragen leden hier een vraag omdat ze het horloge bezitten of omdat ze het willen kopen of dat overwegen.

Hoewel het een horloge + 80 jaar zou moeten zijn en je patina verwacht, vind ik het zo geen kwaliteit uitstralen dat je bij hen verwacht. Hopelijk kan je foto’s van het gangwerk tonen aan ons.

Maar momenteel … neen, ik ben sceptisch.

1 like

Vragen over type, oorsprong, de techniek en of het horloge echt is kunnen hier wél worden gesteld… dat is waar het voor staat hier op forum, tenminste in deze beschrijving

Ook in die tijd maakten ze strakke wijzerplaten. De lijnen zien er m.i. wat dikkig uit en de lume uit die tijd zou radium moeten zijn en dat ziet er na al die tijd niet meer zo fris groen uit.
Het kan natuurlijk een patek zijn, het enige horloge van de vorige eigenaar, die na 30 jaar intensief dragen de wijzerplaat heeft laten opfrissen door de plaatselijke horloge maker. Service beurt er bij, blije eigenaar die weer goed de tijd kan af lezen, kan hem waarschijnlijk niks schelen dat het niet meer “origineel” is, dat is iets voor gekke verzamelaars zoals wij :wink:

2 likes

Minder strak dan na 1960.
Dit zijn 2 30s pateks die bij Christies geveild zijn.

Zegt niets over de patek in de start topic, maar Patek nu is onvergelijkbaar met Patek toen… Je zou eigenlijk voor de zekerheid van Patek een certificaat of iets willen, en movement shots

Radium longines

Net zoals deze; https://www.veilingmaastricht.nl/ViewAuction/Details/107014/

Toch?

5 likes

Zelfde horloge denk ik.

2 likes

Deze zijn idd veel strakker en netter dan het horloge van de eerste post. En bij de Longines kan je zien hoe het radium ouder wordt. Als er meer vocht bij komt dan kan het zelfs zwart worden.

Die is op €5k afgehamerd …

Ik vind ze redelijk vergelijkbaar eigenlijk. Gewoon slechte foto van ts.

Idd echte foto snel snel ; is volg mij idd gekocht via veiling maastricht

1 like