Mmmm, FC schuurt altijd wel heel erg tegen PP aan.
42 mm toch?
De alpina en de Rado moeten wel lukken lijkt me. De andere 2 zijn voor inspiratie.
Aparte chrono is die Alpina zeg. Welk type is dat?
Klopt. Zoals gezegd, ik ben niet zo van de chrono’s, maar deze vindt ik toch wel erg mooi. Patek “hommage” of niet. EDIT: Bijna € 4.000,-- dat dan weer wel, maar wel weer een aardig eigen visie van FC op het uurwerk.
Dit is echt wel een mooie klok zeg
Die Alpina is de ubercoole 130 Heritage Pilot Chronograph. Met een 2 register Chrono Alpina Caliber AL-860, wat gebaseerd is op een Sellita SW-500 a.k.a. ETA/VJ7750
List wel wat boven de 1200 euro gesteld door TS, maar in NL toch aardig in de buurt daarvan te koop:
Welk type is dit nu precies.
Ik kan deze nl. niet terug vinden op de longines site.
wel deze
Dat is hem… Echt een heerlijk horloge. Mooi Column wheel uurwerk
Deze mist toch de cijfers?
Heeft alleen de 12 tov het horloge wat jij hierboven post? Of is het een variant ofzo…?
Heeft deze een wobble in de rotor? Ik dacht dat de 688 afgeleid was van de valjoux.
Je hebt gelijk! Die met cijfers is L2.753.4.53.3
Klopt volgens mij inderdaad. Het is geen volledig manufactuur uurwerk maar gebaseerd op. Wel prachtig, het blauwe column wheel.
Of ie wobbelde kan ik me niet meer goed heugen. Het stoort me trouwens ook nooit een beetje wobble.
Fraai klokkie wel! Budget is wat rekbaar, winst gemaakt met Crypto’s
Longines is zowel uitvinder van het columnwheel als de flyback.
Ik heb in de kast nog een uurwerken dat ligt stof te happen welke uitgerust is met een valjoux. Wat me vooral stoorde aan de valjoux is het eenzijdig opwinden. Vooral in de vrijloop spint de rotor erg hard. Mijn vrouw heeft een Longines st imier met eta 2000 werkje die dat ook doet, alleen voel je de rotor bij die niet.
Helaas niet te vinden op de longines site
Ik weet niet sinds wanneer ze hem niet meer leveren. Er is nog wel aan te komen als je wil.