Patek met springende sekonde: filmpje!

Ik denk dat het een soort uitzending is als Tussen Kunst & Kitsch maar dan in Duitsland, het gaat hier om een Patek Philippe zakhorloge met springende sekonde, erg leuk om te zien! http://www3.ndr.de/ndrtv_pages_video/0,,OID4302712_VID4267090_TYPmshigh_LOCint,00.html

Geweldig!!
Het zou me niets verbazen als dit horloge op een veiling heel wat meer opbrengt als wat de deskundige als waarde taxeert.

Werkelijk schitterend zakhorloge, helemaal als je bedenkt dat al meer dan 150 jaar oud is! Als deze op een Omegamania achtige veiling zou komen dan gaat dit veel meer opleveren; ik had trouwens niet de indruk dat de eigenaar verkoopogen had toen hij de waarde hoorde?

Groet,

Bojo

leuk filmpje en idd volgens mij veel meer waard dan de 10K

Mijn beste,

Goede tip. Het is een leuk filmpje om te zien.
Het zakhorloge ziet er na anderhalve eeuw nog bijzonder fraai uit en de springende secondewijzer als voorloper van de chronograaf is een prachtige complicatie welke het uurwerk een extra dimensie geeft. En de waarde van €10.000,- , ‘ach’ het is voor de eigenaar kennelijk een feit, en meer ook niet. Misschien dat het een erfstuk blijft.

Orologio Signaturis Temporis

Erg leuk filmpje, ook mooi dat het uurwerk in beeld kwam.
Prachtig…

erg leuk om te zien, maar op een veiling gaat dit horloge waarschijnlijk een veelvoud van 10k opleveren.

Geinig, bedankt voor de link; Hartstikke leuk filmpje, prachtig horloge, en ook mooi in beeld gebracht! Je zal maar zoiets in je vitrinekast hebben liggen…

Het programma op zich ken ik niet, maar de sfeer van Kunst & Kitsch lijkt me wel wat leuker, daar kijk ik ook altijd naar, ook altijd geweldig hoe Fred Kats klokken en horloges in het voetlicht zet, wel jammer dat er eigenlijk zelden of nooit polshorloges ingebracht worden (ik meen me 1x een Rolex Oyster te herinneren)

Groet,
Paul