Patek op MP toch zeker nep?

Er worden hoge bedragen geboden maar ik vraag me af of deze echt is: http://antiek-kunst.marktplaats.nl/antiek-horloges/113471195-patek-philippe-jaren-40.html
Het uurwerk is dan wel erg armoedig (even buiten die roest) afgewerkt, de kroon grof, en opmaak van de plaat “vreemd” voor Patek Philippe. Wat vinden jullie?

Het ziet er al helemaal “fout” uit; onderop de plaat staat bovendien “swiss made”, als ik het me goed herinner, is een echtheidskenmerk van oude PP’s dat ze enkel “swiss” of helemaal niks op de plaat hebben staan.

Het zou trouwens wel het allerlelijkste uurwerkje zijn, wat Patek ooit gemaakt heeft; volgens mij een goedkoop uurwerkje van Franse makelij…

Groet,
Paul

100% vals , met een goedkoop pruts caliber met een niet bestaand referentie nummer
de koper word meteen uit zijn droom gewekt als ie het horloge ergens aanbied ter reparatie.

De lengte van de wijzers is ook compleet willekeurig. Bij de meeste merken waar een klein beetje over het ontwerp is nagedacht komen de wijzers meestal wel tot aan de indexen op de wijzerplaat…

Mijn beste,

Mij geheel kunnen vinden in de vorige posten, bevreemd het mij dat ook de firma ‘Secondtime-Watches’ tot dusverre een ruimhartig bod heeft uitgebracht. Daar er op hun site een aantal horloges van gerenommeerde merken worden aangeboden, verwonderd mij dit ten zeerste. :S

Orologio Signaturis Temporis

Ik heb ze al een berichtje gestuurd. Lijkt me niets voor Willy N. om hierin te trappen.

Ik heb contact met de verkoper gehad, ik blijk 'm te kennen van enkele aankopen. Hij is ter goeder trouw en heeft het in z’n advertentie gezet. Netjes!

De forse biedingen zijn ook weer verdwenen…

Er staat nu bij de advertentie: “” Door info kan ik de orginaliteit niet garanderen"" dus m.i. nog steeds misleidend :frowning:

Overigens is er nog geen minuut geleden weer € 200 meer geboden!

Ajajajajaj… Hééééél povere namaak.

Wie laat nu zo’n advertentie staan ?? Zelfs een leek ziet dat dit volkomen fout is. :frowning: :frowning: :frowning:

Met Bedroefde Groeten,

Morse.

meeste horloges op MP zijn toch nep???(td)

groet Arno.

Een beetje ongenuanceerd, Arno. Er staan genoeg echte horloges op marktplaats.
En verder zou ik wel onderscheid maken tussen replica’s (hoe nep ze ook zijn, maar waarbij vrijwel iedereen eigenlijk wel weet wat hij koopt) en regelrechte vervalsingen zoals dit er een lijkt te zijn.

sorry, misschien een beetje kort door de bocht, maar elke keer als ik op MP kijk zie ik meteen een reusachtig aanbod van grote merken (Rolex, Breitling, Panerai, IWC etc.) voor 85 euro. De verkoper zegt dat het om genoemde merken gaat en vergeet te vermelden dat ze niet uit Zwitserland komen…
Ik zag zelfs een Rolex met eta uurwerk??

Wij weten wel beter, maar het blijft vreemd. Het zou verboden moeten worden :wink:

Er zullen ook best veel bonafide aanbieders zijn, maar daar erger ik me dan ook niet aan.

Groet Arno.

Er staat ook een IWC op marktplaats voor 750 euro, daar zet ik tevens mijn vraagtekens bij