Bedankt voor het bevestigen van wat we al weten.
Thanks.
Deze heeft een tijdje in de kluis gelegen, vandaar dat deze niet op tijd stond.
Het horloge heeft een gangreserve van 50-60 uur, dus dat is meer dan voldoende om hem te laten lopen als deze in de roulatie zit.
Dank voor die inbreng. Eindelijk een leuk stukje techniek.
De column-wheel chronografen van Seiko zijn een geinige uitzondering, waarbij de wijzer op de minuut-subdial met de secondewijzer meevloeit. Veel mensen hebben liever een per minuut verspringende minuut-subdial, maar er is wat voor het real time meekruipen te zeggen.
Evengoed zit ik, net als jij, nog te wachten op degene die zo’n chronograaf bouwt met netjes verspringend wijzertje, waarbij ze dan ook het mechaniek zo hebben getweakt dat het symmetrisch wordt. Want ook Parmigiani Fleurier doet het asymmetrisch.
Ik denk bijvoorbeeld aan dat goudkleurige tandwiel wat daar heen en weer geharkt wordt met die twee palletjes. Als je dat rad iets groter zou maken zou je subdial-as zomaar wat hoger op de wijzerplaat kunnen zitten. Uiteraard veel pas en meetwerk voor je overige componenten, maar het zou voor mij inderdaad ook het puntje op de i zijn.
Lijkt me een mooie uitdaging voor een uurwerken-maker die nog een R&D budgetje heeft liggen.
Eens, ook al kom ik bij Lange ook bij de meest eenvoudige modellen uit.
Degene die het koopt weet vaak ook niet hoe je katoen verft, zeg maar.
Inderdaad. Als ik naar het filmpje kijk zie ik ook geen onoverkomelijk probleem om dit met een subdial op de hartlijn uit te voeren. Je zult waarschijnlijk verder van je basisuurwerk moeten afwijken, maar kom op, in deze prijsklasse moet dat kunnen.