Patek Philippe doet het weer eens .....

Ik heb het niet allemaal zelf bedacht hoor, lees hier verder

Ja die is heel goed gelukt.

1 like

Ik vraag me wel eens af wat de reacties waren als er Hublot op de wijzerplaat stond.

6 likes

7 likes

Zullen we nooit weten …

Da`s geen Hublot fan zo te zien :sweat_smile:

Die lagere subdials zijn toch een doorn in het oog?

3 likes

Dat was al eerder gedaan bij Patek. Meningen verschillen.
Sommige vinden de uitlijning mooi andere niet.

Ik vind het ‘lager’ dan de centrale as wel mooi.

Dat ze de uurnummers niet hoeven af te knippen vind ik een slecht argument.

Dat kan ook zonder ze af te knippen.

16 likes

Super mooi. Nu nog betaalbaar, dat zal iets lastiger worden.

Hetzeltde als wanneer er A. Lange op zou staan.

Wat een nietszeggend, overpriced, walgelijk saai horloge. Bah

1 like

Was het nou TAG Heuer die 1/100 van een seconde kan meten met de TAG Mikrograph? @YY77, kunt u zich bij kassa 1 melden met dat enorme brute ding? Die was toch 1/100e, of herinner ik me dit verkeerd?

1/10e van een seconde is ook maar gewoon 36.000 bph high-beat, da’s bij Zenith al jaren standaard, om nog maar te zwijgen van het feit dat een GS spring drive real time zonder tikken meet.

Da’s een silicium echappement waarbij ook het wiel en de vork van het materiaal zijn, dus niet alleen de balansveer an sich.

Da’s dus het silicium balanswiel.

Hij is niet lelijk, maar de screw tube bars staan me tegen, en ik trek het niet echt dat de registers niet in het midden van de chronograaf staan.

Kijk, bij Hanhart kunnen ze voor 1800 ballen een chronograaf leveren die geen afgekapte cijfers heeft en gewoon subdials in het midden heeft staan:

Maar zelfs al kap je een cijfer af, ik heb dat nog liever dan subdials uit het lood, en slechts voor 7000 te koop, her en der:

Tja. Geef mijn portie voor dat bedrag maar aan fikkie. Nogmaals, niet lelijk, maar op het moment dat ik er 50 Breitlings voor haal ben je me een beetje kwijt.

Soit, dan leef ik wel met iets minder anti-magnetische specificaties en een meting van 1/8e seconde in plaats van 1/10e. :slight_smile:

Ik heb nog een Seiko quartz chronograafje liggen van 150 ballen wat 1/20e seconde meet zonder zweet op het voorhoofd te krijgen, dus da’s geen probleem als dat ooit moet.

10 likes

Soms vraag ik me af of ik gewoon een merkslet ben en vooral dure horloges mooi vind.

Maar dit stelt me gerust: die Breitling vond ik eerst prachtig om daarna pas te ontdekken dat hij voor 10k van eigenaar wisselt. FML.

1 like

Vergelijk jij een Porsche 911 ook met een talbot?

2 likes

Ook mooi, maar het hangt wel samen met de ruimte op en de grootte van de plaat lijkt me, en de CP 1 is wat dat betreft een mooi voorbeeld.

1 like

Yep:

Yep, het getik van het uurwerk zonder de chronograaf te hoeven aan te zetten is alsof er een engeltje in je oor pist:

10 likes

Natuurlijk niet. Talbot maakte mooie auto’s en is Frans, dus dat zal nog comfortabel zijn ook.

Zeg nou zelf, veel cooler dan welke porsche dan ook, ooit gemaakt.

Mooi hoor, zo’n T14 LS.

9 likes

Breitling lemon :nauseated_face: … en kijk op het filmpje even naar het uurwerk van PP en dan kunnen we hard lachen om Hanhart :grinning:

1 like

En die onvergetelijke Solara

Talbot-Solara-e1448979797185-588x351

4 likes

Vergelijk een Patek dan ook niet met een Breitling van 7000€ of een hanhart aub.

die Talbot is prachtig. Maar helaas niet zo goed als een Porsche.

Perfect afgewerkte horloges maken kunnen ze bij Patek wel, maar de ontwerpen snap ik vaak niet. Die afgezakte subdials :confounded: :confounded:

2 likes