Zucht, zucht, zucht. Niet het dubbele van de huur voor een kamer betalen, scheelt al een hoop per maand!
Die volg ik niet, die mag je even uitleggen.
Verkeerd verwoord. Ik bedoel dat veel studenten veel te veel moeten betalen voor de huur van 33’ kamer, mede door huisjesmelkers. Met wat geluk zit je op een kamer voor een normale prijs via via, via een studentenhuisvestigingsorganisatie of via een vereniging. Dat scheelt je makkelijk 100+ euro in de maand.
De overige 95% van de studenten is natuurlijk gewoon veroordeeld tot de huisjesmelker.
€30 per vierkante meter per maand is in Nijmegen niet uitzonderlijk
Het is ook gewoon in algemene zin in de loop der jaren veranderd. Scholieren en studenten van nu hebben een stuk meer centjes dan vroeger. Zo’n mooi gevuld horlogekistje als @mafkees nu bijvoorbeeld heeft, daar hadden mijn medestudenten en ik destijds echt totaal geen geld voor. Los van of we wel of geen horlogeliefhebbers waren, dat geld was er gewoonweg niet. Wij hielden van het IB-groep geld en het bijbaantje, na aftrek van huur en vaste lasten misschien een keer 200 euro per maand over om mee naar de Bijenkorf of kroeg te gaan of een keer een hapje te gaan eten. We waren al blij als ze af en toe een nieuwe spijkerbroek konden kopen en moesten soms lege kratjes inleveren om boodschappen te kunnen doen.
@Blauwbeer vul rustig aan als ik nog wat vergeten ben
Kom opa, terug die fauteuil in. Het nostalgie-kwartiertje is pas later vanmiddag.
Ach ja. Op een gemiddelde kroegavond jassen veel mensen er rustig 50 euro doorheen. Als je dat twee keer per maand niet doet (en het niet anderszins uitgeeft) dan houd je aan het einde van studiejaar 1 toch weer 1200 ballen over. Als je dat vier jaar volhoudt dan heb je opeens 5k aan horloges in de doos liggen (al kom ik daar lang niet aan hoor).
Ja, leuk. Tijdens je studententijd de hele tijd thuis zitten om na vier jaar een horloge te kopen, dat je als je later werkt, elk kwartaal lachend zou kunnen aftikken. Goed plan.
Ik lees net dat ik 20% (dank voor de attentie @discobot) van de reacties voor mijn rekening heb genomen in een Patek look-a-like topic. Dit gaat de verkeerde kant op. Jullie redden je wel hè. Doei!
Scheelt ook als je niet een of andere über belangrijke soul searching tour door Zuid-Oost Azië hoeft te maken
Ik denk dat de verschillen tussen studenten groot zijn. Een van mijn buurvrouwen, of eigenlijk meisje, heeft een mooi huis door papa gekocht. Er zijn weer veel meer papa jongens en meisjes enerzijds, en uit nood thuiswonende armoezaaiers anderzijds.
Dat is ook weer gechargeerd. Maar het helpt natuurlijk als je de kroeg induiken inherent kut vindt en als je niet drinkt én niet rookt. Dan hoef je daar ook geen geld aan te verspillen, zonder dat je iets ‘mist’.
In dat verband: ik vind het überhaupt belachelijk dat het jezelf lamzuipen als algemeen geaccepteerd vertier wordt gezien. Ten eerste zijn dat vaak de gasten die juist niet meer weten wat ze hebben gedaan die avond (dus wie heeft er dan wat gemist? ) en ten tweede blijven de duurbetaalde consumpties vaak, hoe moet ik het zeggen, niet ‘binnenboord’
Vroeger toen geld van ome duo nog echt gratis was. En het college geld niet ieder jaar met 100 euro omhoog ging. Jij hebt echt veel te klagen gehad
Het beeld klopt, en ik kan zeggen dat het redelijk overeenkomt met mijn studietijd die nog een jaar of wat eerder viel. Ik was ooit te laat met de huur omdat ik naar de kapper was geweest. Toen ik bij studentenhuisvesting huurde betaalde ik altijd aan het eind van de maand, totdat ik na jaren een brief kreeg dat ik al jaren een huurachterstand had van een maand. Toen mijn fiets werd gestolen werd er in de familie van mijn moeder naar een vervangende gezocht omdat ik een nieuwe fiets niet kon betalen. En om die spijkerbroek te kunnen kopen ging ik naar het uitzendbureau voor korte baantjes als orderpicker of lopendebandmedewerker. Wat je overhield ging op aan bier. Ik spaarde zelfs niets in mijn witte t-shirts-periode.
Oef, ben jij mijn enige lotgenoot?
Op z’n minst wekelijks krijg ik opmerkingen naar m’n hoofd, hoe raar en saai het is dat ik nooit over m’n nek ga van een krat bier. Ik weet niet wat ik mis, dat kan men mij ook maar moeilijk uitleggen, maar gezien de frequentie waarmee ik verbaasde blikken krijg, mis ik zo’n beetje alles waar de wereld voor draait.
Ik pink toch een traantje weg bij het lezen van deze verhalen
‘‘Ah joh maar dat is toch gezellig?’’
-Maar je kunt elkaar daarbinnen helemaal niet verstaan, het is druk, het stinkt, mensen zijn dronken en asociaal, alles stinkt trouwens, je betaalt je scheel voor smerig bier, en had ik al gezegd hoe alles stinkt?
’‘Ah joh wat ben jij saai.’’
Koekoek
Godsamme, is dit het handboek “How not to live your college life 101?” Een student houdt geen geld over want bier.
Een student houdt geen geld over want bier en meisjes.
Dat kan ik dan weer wel onderschrijven. Mensen vinden de horlogehobby al duur, maar man man man
Haha! Ik heb geen likes meer, want TL-2, maar dat hoort er nu eenmaal bij .