Nog niet voorbij gekomen want geen Nautilus lookalike. Maar TS zou ook eens kunnen kijken bij Dan Henry.
TL2, beetje jammer weer meneer BanDavinci…
Niet nodig. Ik had een geweldige tijd tijdens mijn studie. Er stond nog geen mobiele politiepost in de molenstraat, het alternatieve muziekcircuit floreerde ook in de horeca, er liepen honderden mooie meiden rond op de uni (die ik niet kon krijgen) en Eurosport zond showworstelen uit toen het nog leuk was.
Hell of a time. Alleen weinig geld.
In mei kom ik altijd nog een paar keer op mijn alma mater om eerstejaars te beoordelen die oefenrechtbank moeten doen. Dan slaat de heimwee toe jongen. Ook al omdat het gebouw dat er nu staat vele malen mooier is dan in mijn tijd.
Het vervelende is dat ik mijn duo centjes hard nodig heb om mijn studiekosten te betalen. En dat ik niet daarnaast al mijn loon van mijn bijbaant je dan ook nog eens in aandelen wil pompen. Je wil ook een beetje leven.
En nee ik ga geen 3 keer per week op stap
Dat is zeker vervelend. Maar niet vervelend in de zin dat je daarom geen horloges kunt kopen. Die heb je namelijk nergens voor nodig. Laat je alsjeblieft niet gek maken door iedereen hier met duizenden euro’s aan horloges. Dat is niet normaal, in de meest letterlijke zin van het woord.
Doe ik ook zeker niet, die mafklappers hier met hun advies: “koop dan een IWC ingenieur, die kost maar 3.5k” hebben ze niet allemaal op een rijtje als ze dat aan een student aanbevelen
Ik zie het eerder als motivatie, als ik hard werk en een beetje geluk heb kan ik me later ook zoiets compleet nutteloos aanschaffen
Uit nostalgie, geen medelijden! Denk dat iedereen hier zijn studententijd invult zoals hij of zij dat wil, daar zijn geen goede of slechte keuzes in.
Oh, maar dat past goed in het plaatje van iemand die een redelijk goedkoop pak wil kopen en aangeraden krijgt om een wereldreis te gaan maken om tussendoor een pak in Vietnam aan te schaffen. Zoals in een ander topic besproken
Zullen diezelfde mafklappers waar ik het over had zijn geweest
Daarnaast: wat betreft alle studenten die een jaar op wereldreis gaan voor te gaan studeren. Exact 0 van die studenten betaald dat van zijn supermarkt baantje, net zoals veel studenten met rolexen en dergelijke
Helemaal gelijk. Als ik naar mijn VWO-eindexamenklas kijk, zijn de personen die sindsdien in Nederland zijn blijven studeren zonder tripje naar Australie/Thailand in de minderheid. De meeste hadden nog nooit een zaterdagbaantje of kassaterminal gezien.
Zijn gek genoeg niet altijd rijke ouders die hiervoor betalen, even zo vaak de minderbedeelde ouders.
Ja waar het geld dan vandaan komt is een 2e, ik weet wel dat ik al sinds mijn 14e aan een stuk door altijd een bijbaantje heb gehad met niet meer dan 2 maanden werkeloosheid in totaal. Ik weet veel te goed hoeveel het geld waard is om er zo mee te smijten
laat dat : “van prima kwaliteit” gerust weg.
Donderdagavond met piekuur in The Opera was je al katjelam voordat je er 20 gulden doorheen had gejast. Da’s nog geen 10 euro kinderen!
fauteuil
Welk vak geef je? Ik Duits, ook V6 dit jaar gehad.
Tegenwoordig ben je de garderobe nog niet voorbij ben je al 20 euro armer
Is dat nog een beetje leuk om te doen? Meer dat van de mensen die ik ken die leraar zijn geworden ik met name hoor dat er een enorme hoeveelheid tijd opgaat aan randzaken (administratieve bezigheden ed) en weinig meer overblijft voor het leuke werk.
Haha. 3 euro voor een fluitje
Met de kennis van nu, was de studententijd toch wel erg prettig.
4 jaar rechten in maastricht en vaak genoeg statiegeld moeten inleveren om weer even verder te kunnen.
Het was het jaar van de invoering van de studiefinanciering. Begin van de maand dus geen probleem en lekker op stap, in het midden van de maand kratten bier thuis of in het park en eind van de maand statiegeld tijd whaha.
Als het echt te karig werd, even snel een bijbaantje zoeken. Heb aardig wat dagen ijsjes verkocht in de wijken met zo’n gek ijscokarretje