Patek Philippe Naviquartz

Patek Philippe Naviquartz’s zijn gemaakt in de jaren 70 en zoals de naam al aangeeft gebaseerd op een quartz uurwerkje. Volgens mij met de bedoeling om hem op een boot te zetten, maar volgens mij staan ze tegenwoordig vaak op het bureau van een horlogeliefhebber.

Zijn er hier mensen die zo’n mooi bureauklokje hebben staan?

7 likes

Fuck no

6 likes

En dan gaan mensen haten op de hodinkee travel clock maar dit kan dan weer wel? :joy:

Deze wereld…

2 likes

Dat verschil is toch wel duidelijk hoop ik? Een horologe blog dat een zeer matig gemaakt product voor een paar duizend euro verkoopt aan hipsters. Of een echte manufacture die gewoon doet waar ze goed in zijn. Ziet er mooi uit en purpose build dus zowaar een tool watch van Patek :wink:.

Mooi ding! Maar niet voor mij.

3 likes

Ik heb er geen. Vind het geen mooi ding maar daar is ook niet voor gemaakt. Vergelijk met dat prul ding van Hodinkee slaat nergens op. Patek heeft een rijke geschiedenis omtrent precisie tijd meetinstrumenten.

4 likes

Manufacture en historie hebben ze zeker, maar wat mij betreft is dit niet veel meer dan een quartz uurwerkje in een houten bak. Zal best een aardig afgewerkte houten bak zijn, maar het heeft niet zoveel te maken met de horloges van het merk, lijkt mij.

1 like

Zo een navi quartz heeft een gemiddelde waarde van rond de 3000-5000 als ik het internet mag geloven…

Voor die prijs heb je ook een schitterende JLC atmos, ik weet het wel als ik een bureau klok zoek

14 likes

Klopt maar als het in die tijd voor de scheepvaart is gemaakt, heeft het wat meer betekenis voor mij. Uiteindelijk is een quartz in een stalen kast ook niet zo boeiend :wink:

1 like

Zou geen Atmos als bureauklok adviseren. Kost je regelmatig een slingerveer. Dit soort klokken moet stabiel staan

2 likes

Wow, die is mooi zeg!

En flink duurder dan de genoemde 3000-5000, volgens mij.

9400 dollar

1 like

1 like

Die lijken toch niet op de eerste foto? Deze 2 zien er een stuk minder uit.

2 likes

Deze komen allebei niet overeen met de Atmos Transparante die je eerder toonde… Die WVP van die Transparante is inderdaad 9,400USD.

2 likes

Gaat om het idee jongens…

Pakte een willekeurige atmos van google

Die kun je natuurlijk niet pullen; stel je voor iemand toont een Cellini, vervolgens geeft iemand aan dat ie voor dat geld liever een Patek koopt en toont vervolgens een 5004 :rofl:

2 likes

Zou eerder een JLC op mijn bureau willen neerzetten dan dit.

Ondanks dat ik TS ben van dit topic, ik eigenlijk ook. Die JLC Atmos Transparante is echt heel erg mooi!

1 like