Proficiat. Prachtige aanwinst.
Bisschop Bart @BH_
Ik zit niet aan kleine jongetjes!
Congrats! Geniet ervan
Sinds vandaag weer een hele hoop modellen discontinued. Ook de 5524G is uit productie en de 5712A.
Altijd een raar model gevonden voor Patek.
Niet dat ie lelijk is…
Er zijn tegenwoordig veel meer fliegers van Patek hoor. 5520, 5326, 5924, 5224 en nog de 5524R.
Weet ik.
Wel, ik ken de nummers niet uit het hoofd, maar ik besef dat er meer dan eentje in die lijn zit.
De 5326 en 5224 vind ik de mooiste, maar toch echt wel heel anders dan de andere, die visueel meer vergelijkbaar zijn.
Heel tof!
Prachtig horloge! Ik loop al een aantal jaar te twijfelen tussen deze world time en de kleine pilot 7234G.
Foto van internet:
Twee heel andere horloges met beide een tijdzone complicatie.
Ouch. Die Patek Phillipes vantegenwoordig.
En dat in de hoofdtitel van toch een der grotere namen in de branche. Postje van proofreader is zonet vrijgekomen.
Nu, wel een pracht van een horloge natuurlijk.
Enige vraagteken is de echtheid wel. Er wordt geschermd met de namen Antiquorum en Parmegiani, maar laten die twee nu toevallig net wijd en breed berucht geworden zijn door de vuile was over grootschalig bedrog in de vorm van maken/promoten/verkopen van Frankenstein Rolexes met fake historiek…
Parmegiani is wel de persoon met de meeste ervaring en kennis over de 1518 in staal. Ik had het in dit geval verdachter gevonden als hij níet bij de verkoop betrokken was.
Deze foto bewaar ik maar even…
Dat zou wel kunnen natuurlijk. Maar hij verdient z’n boterham ook met het promoten van frauduleuze frankenrolexes, dus dat is gokken op de expertise van een juwelendief om je een echte diamant te verkopen. Hij kan het ongetwijfeld, maar… ik zou er heel gemengde gevoelens bij hebben.
Hypothetisch natuurlijk. Ik heb geen 20 miljoen opzij liggen jammer genoeg.
Maar als ik zo’n som aan fuck-you money had liggen… poeh poeh. Het is inderdaad wel zowat het summum.
Ouch indeed.
En nog steeds niet aangepast door Hodinkee.