Patek Philippe only (Deel 1)

Ruilen voor een ander stalen horloge met tijd en datum?

3 likes

Ik heb hem niet meer helaas. De lol van het dragen was er wel vanaf.

Heb je 'm wel nog?

Nee Joep :wink:

Waarom als ik vragen mag? Ben wel benieuwd

Te kostbaar geworden

1 like

Tja de nautilus is op het moment wel heel gewild

Ik vraag me soms echt af waarom de hele wereld ineens achter stalen sporthorloges is gaan rennen. In tegenstelling tot gouden horloges die tegenwoordig bijna verwaarloosd worden :man_shrugging:t4:

4 likes

Haha ja het gekke is dat een two tone versie van bijv een Rolex gmt tegenwoordig net zo duur of zelfs goedkoper is dan een stalen bij een grijze dealer… eigenlijk belachelijk maar ja

1 like

Voor mij zijn er aantal redenen om een sporthorloge te willen

• als je het tegen list kan krijgen zijn ze relatief goedkoop, bij Patek scheelt het zo 20K (staal tov goud)
  • sporthorloges zijn sterker dan dresshorloges, kunnen een stootje hebben, en je hoeft niet na te denken bij wat je doet
  • sporthorloges hebben tegenwoordig vaak een complicatie (GMT/Annual calendar)
  • sporthorloges zijn vaak waterdicht en dat maakt het bijvoorbeeld makkelijker om mee te nemen op reis
  • sporthorloges zijn tegenwoordig prima draagbaar bij casual kleding en soms zelfs bij een pak. Een dresshorloge gaat dan weer niet goed bij je sportkleding
  • influencers en rappers dragen tegenwoordig veel sporthorloges
  • vast nog wel meer

Als je al deze punten bij elkaar legt weet je ook waarom Rolex het goed doet

4 likes

Dit klinkt inderdaad allemaal wel erg begrijpelijk. Zeker

Vooral het niet tegen een stootje kunnen is voor mij soms wel even oppassen met gouden horloges, die kunnen inderdaad niks hebben. Toch wel veel duidelijke voordelen maar nog steeds vind ik bijvoorbeeld het dubbele van list betalen het niet waard.
Bij nieuw zie ik bijna alleen maar voordelen bij stalen sporthorloges en bij niet-nieuw zie ik vrijwel alleen maar voordelen bij gouden horloges (overigens kunnen dit ook gouden sporthorloges zijn).

Ik hoop nog steeds een keertje een bericht te krijgen dat ik een Pepsi kan ophalen :nerd_face:

3 likes

Wie gaat toe slaan?

2 likes

Waarom zou je in vredesnaam Marktplaats gebruiken om zo’n horloge te verkopen? :crazy_face:

Omdat meneer zeer waarschijnlijk niet tevreden is met het bod van de dealers.

Ik bedoel meer omdat je gewoon weet dat je daar veel onzinreacties krijgt of mensen die na initieel contact niet meer reageren. Dat is trouwens ook de reden dat ik niks meer op Marktplaats verkoop (ik geef het liever weg). Ik zou voor zo’n horloge eerder C24 gebruiken bijvoorbeeld.

3 likes

De populaire modellen zijn ook niet zonder premium te koop als ze in goud zijn.

De reden dat veel mensen (waaronder ik) dat nooit zullen doen is omdat je het geld niet direct op je rekening hebt en omdat er zoveel haken en ogen aanzitten.

Gewoon verkopen aan een grijze dealer en je verlies pakken is het antwoord.

2 likes

Sad but true

Haha niet overdrijven de meeste mensen hebben een plastic (sport)horloge hoor

1 like

De advertentietekst is om te janken.