Ik betwijfel of je afdoende van Patek weet als je dat zegt. Patek zit niet in de massaproductie…
Als Patek Philippe 60.000 stuks aflevert is dat in principe massaproductie. Maar dat zegt niets over de aandacht en vakmanschap. Je kan er lang over discussiëren waar de grens van massaproductie ligt. Het is dus betrekkelijk. Rolex produceert 800.000 stuks. En FP Journe 900. Zeg maar vanaf welk aantal er sprake is van massaproductie. Heel veel mensen op het Horlogeforum hebben er een oordeel over. Maar ik kan er geen antwoord op geven.
Ik vroeg me af hoe de rubberen band van de Aquanaut in de praktijk bevalt. Hij wordt toch op één maat afgesneden en het lijkt me dat je in de winter en zomer toch een andere polsdikte kunt hebben🤔
Ik las laatst dat zo’n rubber bandje 3.000 euro moest kosten? Dat zal toch wel een broodje aap zijn. Helemaal als je voor een nieuwe lengte een nieuw bandje moet kopen. Dan mag zoiets maximaal 100 euro zijn.
Nee dat klopt niet. Maar ik zie wel de discontinued banden voor hogere bedragen gaan. Groene gaan richting de 10k
Niet zo moeilijk te vinden en zeker een aanrader
Dit klopt natuurlijk in de kern helemaal.
Als FPJ er 900 maakt met een paar man en Patek met dezelfde tijd en aandacht, met veeeeel meer personeel, er 60x zoveel maakt… is dat dan massa productie ??
En over het ‘leunen’ op heratige… sjah als je al bijna 200 jaar uitvindingen doet, maar dat dan niet mag zeggen over je huidige modellen… wat blijft er over dan? En wat betekend dat voor andere merken zoals Omega, Hublot, Breitling en dergelijke ???
Zullen we dan maar stoppen met de hele hobby ?
Heb even gekeken uit nieuwsgierigheid, alleen als je Chinees kan lezen is er een versie direct te koop, de rest uitverkocht.
Is voor mensen met zoveel kennis van horloges als die hier lopen toch geen probleem ???
Die hebben dan ook geen boek nodig.
simplefied chinese zal eens kijken in geneve of er nog wat te ritselen valt…
True !
Dat werkt niet echt top. Het mooist zit de band als ie aan de strakke kant zit. Maar dan zit je hartje zomer met een te strakke band. Ik vond dat echt een nadeel. De oysterflex heeft in het slechtste geval in ieder geval nog 5mm easylink, of soms zelfs glidelock.
Ik heb het in 2019 bij Amazon.de gekocht. Was daar toen ook de beste prijs.
Vooral veel historische informatie waar je mag je rustig een paar uur komen bladeren😊
Ik heb de oude 2-box van Mondani. Tegenwoordigs zijn het drie delen. Erg duur maar ook veel mooie foto’s maar dat geldt voor alles dat Mondani heet.
Mondani heeft regelmatig in haar Amazon.de aanbiedingen die een stuk voordeliger zijn dan in haar eigen winkel.
Dank. Net wat ik dacht. Ik hou het bij een Calatrava
Of je koopt er een bandje bij
(i know, niet ideaal)
Ik heb het gekregen van mijn AD.
Die heb ik ook.
Mondani wil me twee delen verkopen, is dat derde deel van iemand anders?