Patek Philippe only (Deel 1)

Ik ben er achter gekomen dat ik dit met Rolex had. Altijd één horloge gehad en elke keer weer verkocht, totdat ik op Patek overstapte en met regelmaat bandjes wisselde… Opgelost !!

En het helpt om vijf horloges te hebben :joy:

1 like

Ik heb dit tot nu toe met al mijn horloges gehad. Geen een is er langer dan een jaar ingebleven. Ik weet niet of dit alleen aan mijn geflipper ligt of dat ik mijn merk nog niet heb gevonden. Er staan nog genoeg merken op mijn lijstje waaronder breguet, Vacheron en lange.
En bedoel je dan 5 pateks? Dan snap ik wel dat je minder behoefte hebt om te flipperen😂

1 like
3 likes

Was het maar zo’n feest, 5 Pateks :slight_smile:
3x Patek, 1x JLC en een excuus Rolex :joy:

2 likes

Dat is alsnog een aardige buit​:grin:. En een excuus rolex? Leg uit?:joy:

Ooow, volgens sommige mensen op het forum is Rolex alles en heb ik een excuus

2 likes

Is niet een makkelijk antwoord op te geven.

Ik heb de 6119R wel eens een paar weken in de etalage zien liggen. De G versie gaat volgens mij sneller. Voor mijn gevoel zijn het dagkoersen, in het ene land gaat het sneller dan het andere land en bij de Patek salon in Geneve kan hij zomaar beschikbaar zijn, maar op dit moment zie ik ze weinig in Nederland

Lastig te zeggen dus

Uiteindelijk blijft over dat je lekker moet kopen wat je wil en wat je mooi vindt. En al je een Patek koopt zou ik het bij een AD doen als je de kans hebt:

• je bouwt een relatie op
  • de 6119 is een schitterend horloge die een perfecte instapper in het merk is
  • je krijgt de volledige beleving
  • het certifcaat komt op je naam

Dus ik zou er lekker voor gaan !

1 like

Met een beetje geduld echt wel te krijgen. Zou me verbazen als je niet op een wachtlijst terecht kan komen.

2 likes

Vandaag de Ellipse om met de minder voorkomende bronskleurige wijzerplaat.

Er moet een nieuw bandje op. Ik zoek een flinterdun zwart bandje. Iemand hier goede suggesties? @daniel997 waar kwam jij uit in je zoektocht naar een nieuw bandje voor jouw Ellipse?

6 likes

Prachtig horloge. Draag hem in gezondheid. Welke referentie is dit? Ik heb iemand een bandje speciaal voor me laten maken. Dit omdat de maat van de kast en met name de gesp vaak niet op de standaard banden past en er in mijn opinie echt een dun bandje op moet. Indien je meer info wilt kun je me een pb sturen.

1 like

Of toch naar je AD

Maar jij bent ook een koning, kunnen we niet allemaal zijn :sunglasses:

1 like

Ho eens joh 🥹
Dat is geen Patek toch?

2 likes

Als je ze bijelkaar optelt wel :sunglasses:

9 likes

Dank je Daniel. Dit is ref 3748 dus met kaliber 215. De band komt inderdaad nogal nauw op een Ellipse… Graag ontvang ik een pb met wat jij hebt besloten.

Een modern bandje van een AD glimt weer erg ben ik bang, en ik zoek iets meer een mattere ‘vintage look’ voor het bandje.

1 like

Ik zou Camille Fournet een mailtje sturen. Als ik alle geruchten moet geloven maken zij de banden voor Patek

Wie weet kunnen ze je dit ook leveren (custom made)

1 like

Zitten we nu op 3 of 4 leden al?

2 likes

32 likes

BAM!!!

And that all I want to say about that /gump mode off

Would you care to rephrase that? :wink: