5107, mijn fave ![]()
Dan sta je daar ook wel redelijk safe ![]()
![]()
![]()
Niet overal op deze uitstap, zeker niet als je bepaalde paden op een berg moet volgen en geweldig last hebt van hoogtevrees ![]()
Ivm de meer courante modellen en sportmodellen nog geen nieuws
Maar blijkbaar gaan ze dit jaar veel aandacht besteden aan de rare handcrafts.
Niet echt mijn ding al die enamel dials maar ieder zijn goesting zeker…
Ik ben wel fan. Maar niet te betalen. De Ellipse met vulkaan is ![]()
Als je Thierry mag geloven is dat wat Patek zou moeten doen.
De ellipse blijkt een opvallend geschikt canvas voor dit soort grappen, staat ‘m goed.
Gelijk heeft hij. Heb ik hier ook al jaren geleden verkondigd. Is niet waar het geld zit, maar is wel wat het merk hoog houdt.
Mooi, ja!
Als je erover nadenkt, is de koers die Thierry is gaan varen ontzettend moedig.
Ik zal Patek Philippe nooit een one-trick-pony noemen, maar er ging wel onevenredig veel aandacht naar stalen sportmodellen. Bedenk dat het introduceren van een stalen luxury sportwatch in de jaren '70 destijds als enorm revolutionair en zelfs als provocerend werd gezien.
Op korte termijn zullen ze een hoop winst niet realiseren, maar voor de langere termijn blijven de kernwaarden van Patek in ieder geval overeind. Voor mij zijn dat onder andere artisticiteit, uniciteit en craftmanship.
Dat is exact wat hij zelf zegt te bewaken.
En de populaire modellen verkopen ze om het bewaren van de klassieke handwerkskunst te kunnen bekostigen.
Ik ben vooral benieuwd of hij zijn woord zal houden.
De 5711/a is discontinued…… ok. Maar dit jaar bestaat de nautilus 50 jaar, hopelijk is dat geen trigger om opnieuw een stalen nautilus te lanceren.
Los daarvan is de nautilus en aquanaut serie VEEL te uitgebreid geworden. Al die extra complicaties waren echt niet nodig voor deze modellen.
Op zich een zeer edel doel, inderdaad, als de effectieve acties dan ook consequent zijn daarmee.
Ik vind ze mooi gemaakt, soms mooi, meestal afgrijselijk.
Ik voorzie dat er de komende tijd een soort revival van meer gouden dress danwel dress-casuel gaat komen. Patek wilde al langer af van meer “verstaling” van hun topmodellen. Ik vind dat de Calatrava lijn interessanter is geworden. Los hiervan blijf ik de Cubitus een misser vinden.
Exact mijn punt. Nu moet ik zeggen dat de hoeveelheid stalen sporthorloges, de release van de cubitus en alle limited edition nautilus/aquanaut dit een beetje tegenspreken. Maar ik denk dat dat helaas nodig is om heden aandacht te blijven genereren op social media en bij horloge-media. Die platformen geven helaas nauwelijks tot geen aandacht aan rare handcrafts en echte innovaties. Is hypecultuur.
Dat is dus nodig om op korte termijn relevant te zijn en de rest van de catalogus om op lange termijn het dna van het merk te bewaren.
Iemand nog op zoek naar een leuke Cubitus?
![]()
https://www.catawiki.com/nl/l/102755586-patek-philippe-cubitus-platinum-grand-date-day-and-moon-phases-5822p-001-heren-2024
Bestaan er dan leuke Cubitus’ ?
De 7128 is gewoon heel lekker! ![]()