De discussie wordt voortgezet vanaf Patek Philippe only (Deel 1) - 4276 van JohnvdT.
Eerdere discussies:
De discussie wordt voortgezet vanaf Patek Philippe only (Deel 1) - 4276 van JohnvdT.
Eerdere discussies:
Doorgaan met de discussie van Patek Philippe only (Deel 1):
Correct, en ook niet.
4 bar is de absolute druk op die diepte, maar als alles goed gaat, heerst in het horloge nog steeds 1 bar nominale “lucht”druk (als het mis gaat, ook gewoon 4 bar “water”druk), waardoor de kast effectief maar aan 3 bar druk wordt blootgesteld. Als de kast 3 bar resistent / dicht is en het horloge niet in een vacuum gemonteerd is, is ze 30 m waterkolom resistent.
In absolute stilstand, want anders krijg je de bijkomende druk veroorzaakt door de beweging en bijhorende tegenreactie erbij.
Eens onderwater is dat naar mijn aanvoelen verwaarloosbaar (de oppervlaktespanning doorbreken bij het induiken of hand inslaan is iets anders), maar ik word met plezier op gefundeerde, factuele wijze gecorrigeerd.
Heb je gelijk in. Je moet al 10 m/s bewegen met je arm om een halve bar erbij te krijgen, dus da’s hard werken. Kwadratisch, dus bij rustig bewegen is dat gelul ver na de komma.
Een vriend van me aan de universiteit jaagde de assistenten fysica de gordijnen in door in zijn berekeningen voor de lol de lichtdruk (ja, dat is een ding, licht, niet lucht) mee te nemen.
Luchtdruk is -0,01bar
Correctie…lichtdruk.
Dat is wel gruwelijk hard door de bocht - zitten een zooi aan factoren bij. En ook een paar (veel) grootteordes ernaast. We spreken over nanopascal level.
Maar dat is niet erg Patek gerelateerd intussen.
Dat lijkt me
A. Ordegroottes te groot in absolute waarde, met 10 millibar werk ik courant, dan zou dat een factor in mijn berekeningen moeten zijn.
B. Niet negatief te kunnen zijn.
Ik denk eerder nano of picopascals of zo… 1 bar is 100 kilopascal.
Stelling A klopt, echter dus idd niet PP specifiek.
Idem. Hier een foto van de arbeid van Bernd. @vintage4all
Incoming.
Beige nubuck ‘nude’ met tonsurton stiksel.
voor deze rakker:
Ik concludeer:
Ik durf met gerust gemoed zwemmen en duiken met jouw patek.
Ja, wat moet een mens daarop zeggen? De band had mooier mogen aansluiten. Iemand verder inspiratie voor commentaar?
Tachy cijfers van 240 tot 180 zien er wel raar uit.
Afhangende sub dials…
Teveel contrast van de witte buitenring met de rest van de plaat.
Nah, nah, allemaal perfectly fine voor mij.
Al dat onderscheidt ‘m van de einheitswürst.
Nieuwe band.
Bespoke 1971straps.com
Vakwerk! Dank Bernd! @vintage4all
Of de kleur bij me past? Misschien eerst meer zon pakken…