Ik voorzie dat er de komende tijd een soort revival van meer gouden dress danwel dress-casuel gaat komen. Patek wilde al langer af van meer “verstaling” van hun topmodellen. Ik vind dat de Calatrava lijn interessanter is geworden. Los hiervan blijf ik de Cubitus een misser vinden.
Exact mijn punt. Nu moet ik zeggen dat de hoeveelheid stalen sporthorloges, de release van de cubitus en alle limited edition nautilus/aquanaut dit een beetje tegenspreken. Maar ik denk dat dat helaas nodig is om heden aandacht te blijven genereren op social media en bij horloge-media. Die platformen geven helaas nauwelijks tot geen aandacht aan rare handcrafts en echte innovaties. Is hypecultuur.
Dat is dus nodig om op korte termijn relevant te zijn en de rest van de catalogus om op lange termijn het dna van het merk te bewaren.
Iemand nog op zoek naar een leuke Cubitus?
![]()
https://www.catawiki.com/nl/l/102755586-patek-philippe-cubitus-platinum-grand-date-day-and-moon-phases-5822p-001-heren-2024
Bestaan er dan leuke Cubitus’ ?
De 7128 is gewoon heel lekker! ![]()

Echt heel verrassend en super cool dat ze dit hebben gedaan: de 5610 in platina, zonder datum en mooie maat van 38mm x 6.9mm!
Prachtig! Alleen jammer van dat zware materiaal.
Een minute repeater vermomd als sport-Patek……
Als ik voor mezelf spreek is de 524K toch wel meest ingewikkelde hoepel om doorheen te springen alvorens je dit mag bezitten.
Maar zou je voor deze repeater ook nog op audiëntie moeten bij Stern als tweede te passeren ballotage ?!
Ik denk dat ik die 5610P de mooiste Nautilus ooit vind. Hij is gewoon perfect! Platina, 38mm, 6.9mm dun, geen datum, echt geweldig.
Hij lijkt bijna niet echt, zo plat.
Ik vind hem ook heel mooi.
Heerlijk!
Eens. Vind het ook de mooiste ooit. Zo had hij altijd moeten zijn. Dat gevoel heb ik er bij. En ben geen fan van het model.
Kan ik het ook kopen?
Want met Platinum weten we het wel…Als je, zoals ik soms doe…links Hi Cartier of rechts PF of Rolex bekijk, is dit frustrerend met de prijzen.
Prachtige foto’s van een nog mooier horloge. ![]()
![]()
Hoe gaan we die nu bemachtigen ![]()
![]()
Even geduld. Enige wat je nodig hebt is doekoe.