Patek Philippe only (Deel 2)

De zwarte croco en ook deze nubuck zijn beide van Patek. 21/16.

.

25 likes

Oehhh, deze nubuck is tof idd.
Bedoel die suede die je wel eens op de GMT draagt.
Mêh.
Edit: 21 naar 16? :astonished:

1 like

Wellicht kleine gtg maken voor onze maastrichtse mensen?

1 like

Je verdiend een vlag.
Zo exclusief dit.

1 like

Nice! :100:

NA: Een 2584.

20 likes

5140G deze week

26 likes

:drooling_face:

Prachtig.

Wel een oude foto? Of laat je de maanden en dagen voor wat ze zijn.

Dat laatste - ik stel dat soort dingen nooit in. Zelfs de datum niet bij bijv een 4 digit Sub of Datejust :wink:

1 like

Dan hoef ik ook geen QP.

De tijd wel? Of pak je daarvoor je mobiel? :wink:

1 like

Serieuze vraag: waarom geen time only horloge en zoveel extra kosten maken voor complicaties die je niet gebruikt?

Omdat het esthetisch mooi is en omdat je de techniek erachter enorm kan waarderen en bewonderen zelfs zonder het feitelijk te gebruiken.
Althans, dat heb ik bij mijn perpetual

2 likes

Ik heb ook een Calatrava. Ik vind dit gewoon een mooi horloge. Heb (bijv) meerdere horloges met moonphase-complicatie; vind ik prachtig om te zien, maar het maakt me weinig uit of het precies de ‘echte’ stand weergeeft - dat geloof ik wel. Zelden draag ik een horloge langer dan 1-2 weken achter elkaar en dan vind ik het meestal ook teveel gedoe om goed te zetten. Bij quickset horloges zet ik de datum wel goed, bij non-quick hooguit als er ca. 3-4 dagen tussen zitten. De tijd zet ik wel altijd goed :wink:

4 likes

Met deze logica kan je het beste geld besparen door helemaal geen horloge te kopen. De tijdsaanduiding op een mechanisch horloge is sowieso achterhaald.

1 like

Ik draai hem wel regelmatig om, om even de achterkant te bewonderen

30 likes

Die snap ik wel. Zijn ook hele mooie dingen aan horloges.

Zelf trek ik het niet om een horloge te dragen dat dag X + datum Y etc. weergeeft als die niet kloppen :face_with_peeking_eye:

Ik waardeer mechanische horloges zeker. Het is meer dat ik geen complicaties erop heb die ik niet gebruik (ook geen budget voor, maar dat terzijde). We beleven het allemaal anders :slightly_smiling_face:

2 likes

Prachtige aanwinst! Ik zie hem volgende week graag in het echt :wink:

Helemaal mee eens.
Ik vind het instellen juist een mooi moment om extra van je horloge te genieten.
Het moet helemaal kloppen wat ik om mijn pols draagt.

4 likes