Patek Philippe only (Deel 2)

Die snap ik wel. Zijn ook hele mooie dingen aan horloges.

Zelf trek ik het niet om een horloge te dragen dat dag X + datum Y etc. weergeeft als die niet kloppen :face_with_peeking_eye:

Ik waardeer mechanische horloges zeker. Het is meer dat ik geen complicaties erop heb die ik niet gebruik (ook geen budget voor, maar dat terzijde). We beleven het allemaal anders :slightly_smiling_face:

2 likes

Prachtige aanwinst! Ik zie hem volgende week graag in het echt :wink:

Helemaal mee eens.
Ik vind het instellen juist een mooi moment om extra van je horloge te genieten.
Het moet helemaal kloppen wat ik om mijn pols draagt.

4 likes

Ik draag liever quartz, dan hoef ik zelden iets te verstellen. Zeker als een horloge zoveel complicaties heeft lijkt het me een drama dat elke keer goed te moeten zetten. :sweat_smile:

Bij mijn 3940 was dat een deel van de belevenis. Even de kalender en maanfase gewoon goed zetten. Zoveel werk vond ik het niet, en geeft toch wat extra als het 28/2 naar 1/3 gaat bijvoorbeeld :crazy_face:

2 likes

Klikken voor scherpte en de ‘raised’ emaille tekst te zien.

26 likes

Grail materiaal

plaatje!

1 like

Ik zit nu al stiekem te denken om mijn 2584 te verkopen/in te ruilen voor een 570. Lastige keuze…

1 like

Met kleine seconde of centrale? In jouw collectie is centrale seconde wel meer toevoeging.
Ik vind zo’n 570 of 565 allebei erg veel geld voor wat het is. Zelfs als het per se Patek moet zijn, zijn er veel interessante referenties die misschien minder bekend en daardoor betaalbaarder zijn

1 like

Ik heb een neiging naar kleine seconden maar een centrale seconden zou zeker een goede toevoeging zijn. Wat je zegt over de 570 klopt. Al is er ook historisch wel een reden voor de populariteit van de 570. Ik ben wel benieuwd welke referenties je dan bedoeld.

1 like

Oh laat ze horen! Of zien :grin:
Bij voorkeur wel vanaf een diameter van 35.

1 like

33+ vind ik zelf al prima😉

1 like

Omdat het de eerste grotere Calatrava is? Verder niets onderscheidends behalve dat het ruim 30 jaar in productie is geweest.

Er zijn er zoveel. Ik vind de 570 weinig bijzonders hebben ten opzichte van vrijwel elke andere Calatrava.

Ik ben fan van de 3445 en 3466. Ook 35.5mm, automaat, schroefdeksel, voelt heel modern en solide aan. Hoef je ook minder voorzichtig te dragen en de wijzerplaten zijn vaak nog in goede conditie.
De 3445 was de eerste Calatrava met datum en schroefdeksel als je geeft om dat soort dingen

Ah ook mooi. Maar mij te ‘60.
Fijne wijzers en indexen.

Geef mij maar wat ouder spul :sweat_smile:

Dan heb je de 2533 met sommige mooie exemplaren, maar ik ben meer gecharmeerd van de Wenger kasten refs 2525 en 2551. Of als je echt jumbo size zoekt 2481 en 2482.

Misschien minder bekend dan de 565, maar ik denk daardoor betere prijs-kwaliteit in sommige gevallen.

Ik moet erbij zeggen dat ik zelf een mint vintage Patek heb laten gaan, omdat ik het toch té simplistisch vond voor mijn smaak. Ik houd wel van tierelantijntjes.

Oh ja zeker. Heel mooi. Omdat foto’s meer zeggen dan referenties.

De 25xx

.
.

5 likes

Wat mij betreft de mooiste Pateks zijn dus

Met

=

2497 / 2438

2499

5 likes

Dat is op zichzelf wel relevant ja. Hetzelfde uiteraard voor de 96. Ik heb zelf ook al eerder naar een 2525 zitten kijken. Inderdaad hele mooie en ondergewaardeerde referentie. Lastig in goede staat te vinden wel. Ik vind de 2525 net wat mooier overigens dan de 2551. De 2497 en 2438 zijn prachtig maar geef mij maar de simpelere en elegantere versies. Ieder zijn ding!

Wenger en Emile Vichets. :star_struck:

Zijn niet allemaal van Wenger :crazy_face:

2 likes