Patek Philippe only

Perfect! 38,5mm

Prachtig toch!!

Volgens mij klopt dat niet trouwens, de 5205 is altijd 40mm dacht ik.

EDIT:
De Patek vind ik erg vergelijkbaar met de Lange 1 (38.5mm).

Maar volgens de specs. zou deze 40mm zijn, hij draagt wel ietsjes kleiner.

11 likes

Als je een van de twee zou moeten kiezen. Wat zou de keuze zijn?

1 like

L&S, veel rustiger en gebalanceerdere aanblik dan de P.

Voor mij is er maar één Lange die ik wil en dat is de Zeitwerk :sunglasses:
Voor de rest ga ik toch naar Patek

Poeh, lastig!
Ik zou het echt oprecht niet weten.

Eigenlijk wil ik ze beide :grin::grin:

2 likes

Het is eigenlijk ook onmogelijk om te kiezen vrees ik.

1 like

Dit is het resultaat van een wandeling buiten vandaag. Dus geen UV-lamp o.i.d. en de foto is gemaakt op klaarlichte dag. Zo’n lume heb ik bij mijn andere horloges nog niet gezien en is toch indrukwekkend?

20 likes

Ze gaat het nest verlaten!
Nu reeds op Chrono24 en MP en binnenkort waarschijnlijk ook in het blauwe gedeelte.

26 likes

geelgoud :pray:

7 likes

Prachitg!
Is dit een 5127 of iets dergelijks?

Bijna goed: deze heeft nog de ‘mooie’ crown guards en is het type 5107J-001. Werd gemaakt in de periode 2000-2005

5 likes

Bedankt. Ik ben mij al een tijdje aan het verdiepen in dit soort Patek horloges. Ze zijn prachtig in de ‘eenvoud’. Precies zoals een compleet horloge hoort te zijn.

Ik heb het altijd de referentie dress watch gevonden. Alleen je moet je wel realiseren dat de diameter maar 37 mm is.

Overigens heeft de 5127 ook crown guards. De 5227 die en nu is niet meer.

Als je meer wilt weten stuur je maar een DM en anders succes met je zoektocht :blush:

6 likes

Zag je advertentie op marktplaats. Heb jij er zelf een andere sluiting opgezet? Dacht dat deze referentie altijd met de in mijn ogen zeer oubollige ronde logo-vouwsluiting kwam.

Neen,
Deze sluiting hoort erop.
De “Calatrava sluiting” kwam er pas later op.
Op een relatief simpel horloge, zoals dit exemplaar, vind ik deze sluiting ook beter passen trouwens.

1 like

Ah vandaar. Helemaal met je eens, die Calatrava sluitingen passen voor de echte liefhebber misschien het beste bij de echte grande complications maar ik vind ze gewoon lelijk.

1 like

Voor de mensen die een watch only hebben, let op!

2 likes

g*ddammint dat is harsh

Snel nog even je extracten regelen…

1 like