Patek Philippe only

Zal waarschijnlijk wel een marktwaarde krijgen van 200-300k.

Dan kun je natuurlijk ook gaan voor de groene Reverso.

1 like

Ik kan echt niet wennen aan dit model. De dag- en datumvensters zijn niet even groot, en ik vind cijfers bij de sub seconds een beetje… lomp. Bovendien zijn die ook nog in een ander font dan de cijfers in het datumvenster.

Ik denk echt het laatste… ‘Wow Patek Philippe! Wow staal!’

1 like

Pffff regelmatig gedaan hoor

  • JLC Polaris
  • JLC Master memovox
  • Patek 5524G

Als ik die kwijt wil gaat er bij alle modellen geld achteraan. Waarschijnlijk modellen die niemand mooi vindt, en toch… vindt ik de nieuwe annual calendar met chrono in het groen schitterend en zou ik hem morgen kopen als ik de kans kreeg

Maar jah, er staat Patek op en dan ben je in jouw ogen geen echte horlogefanaat ofzo toch ?

Zoals vaker gezegd, laat iedereen lekker kopen wat hij wil of het nou een overpriced Patek is die oerlelijk is of een horloge met het logo van de Dallas Cowboys Cheerleaders er op

5 likes

het is een oplossing voor een niet bestaand probleem :wink: :smiley:

mijn point was voornamelijk dat ‘objectief mooi’ - in ieder geval in mijn ogen - niet bestaat :slight_smile:

ik wil terug in mijn collectie en juist niet uitbreiden (los dat ik die PP niet kan betalen :slight_smile: ). Vind de reverso een mooi ionderscheidend horloge met een mooie historie.

heb je ook die groene moser weleens gezien?

Ik denk dat je beeld van cashgrabbing Patek (of Rolex) eigenaren wat eenzijdig is en generaliserend.
Zoals gezegd, de meeste Pateks verlies je gewoon geld op, behalve de bekende Nautili en Aqua’s

Zoals ik ook @DVR verteld heb vandaag, mijn kortste inruilperiode is ongeveer twee jaar en voor mijn Pateks wordt dat veeeeel langer. Afgelopen weekend zelfs een opmerking vn S&C store manager gekregen dat ik al krassen en deuken op mijn JLC heb zitten… sjah, ik draag ze zonder over verkoop na te denken

Dus je one-liners zijn op zijn minst gezegd niet bevorderlijk voor de sfeer

1 like

Ja die zou ik ook wel willen om even goed te cashen :grinning:

Zijn t subseconds? Hoe werkt dat eigenlijk icm de chronograaf?

Lijkt me niet bepaald het geval. De reden dat de 5711 groen sky-high gaat is omdat er de geruchten zijn dat er een production run van 1 jaar is.

Mij lijkt de 5905 met groene plaat cool, maar als ik de 1A en P met blauwe plaat voor dezelfde prijs kan krijgen, dan zou ik voor platina gaan. Ik verwacht velen met mij.

3 likes

Dat diamantje in de case doet het hem wel.

Al vind ik dit gewoon een erg mooi stuk op de bracelet.

1 like

Graag on topic blijven

40 en 100k als ik me niet vergis? Ja, misschien in een volgend leven.

Die groene Moser is ook mooi. Maar ik vind Moser wel een merk met minder historie dan PP of JLC. Zie het meer in de categorie van FP Journe, Richard Mille of Lange. Relatief nieuwe merken met maar kleine oplages.

1 like

Ondanks de grove schatting, 30% verschil, vraag ik mij af waar je deze bedragen op baseert.

Groen Patek Philippe stalen sport model. De groene Nautilus gaat voor 300-400k

Inpakken of neemt u ze zo mee? :wink:

1 like

:see_no_evil:

Jij snapt het.

Het is als een groene Nautilus, niet aan te komen.
Maar wat als er wel een plekje op de lijst is.
Nog 4 plekken om exact te zijn.
Schrijf je hier in en kom bij de club van 100 en karma doet de rest :ok_hand:

6 likes

Zo, zo mooi dit!

5 likes

9 likes