Patek Philippe Triple Calender

Kwam deze “Patek Philippe” tegen die binnenkort geveild gaat worden bij een gerenommeerd veilinghuis.

Volgens de beschrijving bestaan er twijfels over de authenticiteit van het uurwerk…

Zelf heb ik niet alleen twijfels over het uurwerk maar ook bijvoorbeeld de kast zelf. Dit doet meer Movado aan dan dat het de afwerking heeft waar Patek Philippe bekend om staat. Maar wellicht dat ik het helemaal mis heb…

Ik ben ook zeker niet van plan een bod te doen. maar vond het leuk dit item hier te delen, waarbij ik vooral benieuwd ben naar jullie mening. Kom maar door…

Evident fake. 1 blik op dat stuk rommel qua uurwerk volstaat.

Het lijkt niet op een echte.
Zie alleen al hoe de tekst “Patek Philippe & Co” bij Swiss made is ingeslagen. Inconsistent. Totaal duidelijk dat dat later pas gedaan is.

Kast en plaat ken ik ook niet van enig bestaand PP model. Totale fake.

6 likes

Beetje Frankenstein dit…

2 likes

:thinking:

5 likes

Hahahahahaha of voor de niet boomers :joy::joy::joy:

Als je dit te koop aanbiedt als ‘gerenommeerd’ veilinghuis zou je je moeten schamen.

Twijfels bij het uurwerk :rofl:

2 likes

Vooruit! Het is geen Christie’s inderdaad… :see_no_evil:
Misschien had ik gerenommeerd weg moeten laten… een veilinghuis in Arnhem dan maar!

Mat goed, denk dat iedereen hier er wel hetzelfde over denkt… :sweat_smile:

1 like

Geen PP, maar dat nu ook weer niet.

Het was relatief, in relatie tot wat PP maakt.

1 like

Als een veilinghuis een PP gaat veilen, neem ik aan dat ze zelf eerst een expert ernaar laten kijken?!
Dit horloge valt op een afstand van 5 meter al door de mand… :dizzy_face:‍:dizzy:

2 likes

In de context “is het een Patek?” is het rommel :wink:

2 likes

Hij is verkocht voor € 7500 zie ik pffff wat een miskoop

3 likes

:grimacing:

Als ik naar de 12 kijk op het eerste plaatje lijkt de plaat er scheef in te zitten.

Exclusief opgeld. Tel er dus gerust 2K bij op.
Ik schrok er echt van toen ik dat bedrag zag.
Het veilinghuis schreef dat ze twijfels hadden bij het uurwerk en dus geen garantie gaf van originaliteit, maar dit is wel echt stuitend

2 likes

Wel bijzonder met een spaanstalige weekdagaanduiding (althans, ik ken geen andere taal waar “Mie” de eerste 3 letters vd dag vormen, Miércoles = Woensdag) maar de maand dan weer niet (Abril)

3 likes