Patek Philippe zakhorloge

Prachtige complete set en horloge is zeer zeker de moeite waard om een onderhoudsbeurt te verdienen, zeker als hij voorbestemd is om in de familie te blijven.

Wat ik vooral erg mooi vind is dat t een set is met een doosje, een certificaat en alles meer
Je zou er haast op de open haard een mooi altaartje voor inrichten. Schitterend
Ik zou het onderhouden van zo’n mooi familie stuk al doen al was het maar uit waardering voor mn vader en opa. Dit soort moois heeft toch niets met geld te maken
Mooi zo’n extract from the archives erbij opvragen en je hebt een schitterend ste waar je zoon te zijner tijd vreselijk zuinig mee zal omgaan :slight_smile:

Heeft iemand enig idee wat zo’n service beurt kost? Ongeveer. En wat doen ze dan precies? Op dit moment ziet die er piekfijn uit en werkt ook nog.

Ze halen het uurwerk helemaal uit elkaar. Als er wat kapot of versleten is wordt het vervangen, de rest wordt schoongemaakt in een ultrasoon reiniger (volgens mij). Daarna word alles weer in elkaar gezet en wordt het uurwerk afgeregeld zodat het op tijd loopt, om het even in een notendop te zeggen.

Kosten : altijd verschillend, maar PP is nooit goedkoop… (500-1000 oid? Zou me niets verbazen als t zelfs nog meer is)

500 voor een PP service? Bij Rolex betaal je al meer joh. :wink:

1 like

Het belangrijkste is dat ze alles schoonmaken alle lageringen en contactjes in het horloge opnieuw smeren. Net als een auto heeft een horloge regelmatig verse olie nodig. Oude ingedroogde olieresten kunnen in combinatie met stofjes en vuil als schuurpasta gaan werken en schade aan de tappen en lagers veroorzaken. Het is dus onverstandig om een mechanisch horloge dat lang geen onderhoud gehad heeft flink op te winden en te laten lopen.

Uiteraard controleren ze verder alles en vervangen wat nodig is zoals @Captaingingerbeardd hierboven al zegt.

1 like

Ouch! Dat is best wel veel maar als het het waard is moet ik het tzt maar laten doen. Zonde om zo’n mooi klokje te laten verstoffen. Ik geloof ook niet dat mijn vader dit ooit heeft laten doen dus het zou best wel eens nodig kunnen zijn.

Hou SVP dat certificaat in het pikkedonker en kurkdroog, silicagel oid erbij leggen…
Met deze leeftijd vergaat het in enkele uren zonlicht.

Dat zou dus echt doodzonde zijn.
Maak ook even een fotokopie voor het geval dat.

5 likes

Helaas heb je een probleem als er onderdelen nodig zijn dus ontkom je waarschijnlijk niet aan een service bij PP zelf

Wat een droom van een horloge. ik zou er maar heel zorgzaam mee om gaan. Ook met de doos en papieren.

Graag nog wat close-up prentjes, :wink:
Prachtig.

Da’s raar. Als je Patek Philippe mailt met vraag om informatie over een bepaald horloge, en je geeft het serienummer, krijg je eigenlijk altijd antwoord. Het kan wel even duren, soms 2-3 weken.

Sorry, overbodige reactie. Ik zie dat hierboven al uitgebreid daarop is gewezen.

:neutral_face: , aub niet laten lopen…

:point_up_2:

Het was een (erg) grove schatting :joy::joy:

1 like

Ik citeer volgens mij nu iemand op 't forum, alleen weet ik niet wie; het is veel geld, maar het is niet duur. Het is het geld dubbel en dwars waard…

2 likes

Ik zou zeker een beurtje geven. Hoe mooi, als er over 3 generaties een top conditie PP zakhorloge in de familie is.
De hele wereld leest de tijd af op de binnenkant van z’n oog, maar jouw achter-achterkleinkind haalt een Patek zakhorloge uit z’n zak.
En minder waard gaat ie niet meer worden.

1 like

Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Zakhorloges zijn nu ook al veel minder waard dan pakweg twintig jaar geleden, maar toegegeven, de echte toppers zullen altijd enige waarde behouden.

1 like