Een vraagje dat bij “Welke vintage draag ik vandaag” onbeantwoord is gebleven .
Het is nu niet dat ik zonder antwoord hierop niet verder kan leven maar het Paul Jobin uurwerk
fascineert me , het heeft te veel capsones .
Het ziet er superblingbling uit en heeft ook wel wat foorallures .
Het zwaait met ‘of Switzerland’ en ‘Swiss made’ en alles wat erop of eraan zit is ook vermeld .
Ik gok op een of andere kerel met ietwat veel ambitie die een zoveelste merknaam wilde lanceren .
Zijn hart is een ETA 2783 . Naast het ETA merkje staat L J gegraveerd .
Geen flauw idee wat dat is .
Iemand ?
Tussen de lugs op de kast staat dan ook nog TERPACT SWISS
Ook nog nooit van gehoord maar waarschijnlijk was dat een kastenmaker ?
Ondertussen ben ik hierover natuurlijk aan 't surfen geweest maar ik kom niet verder dan watchuseek waar een kerel
een Lanco uurwerk heeft met een uitzonderlijk matte vergulde kast met dezelfde inscriptie .
Wat grappig is, is dat je de zoekfunctie van het forum nog niet gebruikt hebt. Zoek maar eens alleen op “Jobin”, dan zul je zien dat het niet “een of andere kerel met ietwat veel ambitie die een zoveelste merknaam wilde lanceren” is.
De eerste link verwijst naar de honderste verjaardag van de fabriek in 1948 , niet niks .
Bij Jobin kenden ze dus blijkbaar wel hun stiel .
Heel leerrijk .
De tweede link gaat over ene Yves die zich voorstelt als de kleinzoon van een eigenaar van de fabriek Jobin
die Flora uurwerken maken .
Na enkele confrontaties met de werkelijkheid , zoals gemis van papieren en souvenirs , verdwijnt Yves
met de noorderzon .
Tja , ook dat is internet .
Wat grappig is, is dat je de zoekfunctie van het
forum nog niet gebruikt hebt. Zoek maar eens
alleen op “Jobin”, dan zul je zien dat het niet
"een of andere kerel met ietwat veel ambitie die
een zoveelste merknaam wilde lanceren" is.
Ja merci , die had ik natuurlijk gevonden .
Maar Henrik spreekt van een zoekfunctie ‘hier’ op het forum en daar vind ik niets meer
dan hetgene wij hier in dit topic zitten te posten .