Paul Picot iemand bekend?

Hf,

Is iemand bekend met het merk Paul Picot?
Dan met name dit model: Paul Picot Plongeur C Type

Paul Picot Plongeur C Type
€ 1.775,00
http://link.marktplaats.nl/m1245177564?utm_source=android_social&utm_medium=android_social&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons

Krijg het aangeboden. De kans dat ik dit ga doen is nihil, maar vind het horloge an sich wel mooi.

Iemand info?

Groeten,
Robert

Probeer dat armbandje er ook even bij te fiksen… :wink:

1 like

Ken het merk niet goed, maar weet wel dat juwelier Mark Uyen er redelijk goed bekend mee is. Die heeft op zijn site ook regelmatig wat van die Paul Picot’s staan

Www.horloge-sieraden.nl

Een berichtje aan hem kan je misschien helpen

2 likes

Ja dat is echt mijn ding :slightly_smiling_face:

1 like

Deze uitvoering is iig al eens voorbij gekomen op hf, probeer de zoekfunctie eens

2 likes

Ik las de merknaam en moest denken aan een advertentie van een zwarte/gele duikersklok die ik ruim een jaar geleden op Marktplaats heb gezien.

Blijkbaar erg lastig te verkopen…

1 like

Gedaan. Kreeg 'm er niet uit.

@Hornet
Ja dat denk ik ook en alles behalve waardevast. Ik ga het horloge niet kopen, maar vond het wel een apart model.

Zeker spijt van zijn aankoop op Catawiki :smile:

Heel populair in Italië. Ik zie het heel veel in winkels tijdens wintersport (zoals in Breuil aan de voet van de Matterhorn). Schijnt niet verkeerd te zijn, maar vindt meer dan 1700 een hoop centjes voor dit merk.

@bally had er zo een dacht ik. Helaas zijn de plaatjes niet meer zichtbaar.

2 likes

Volgens mij is Paul Picot een zelfstandige brand die best behoorlijk eigenzinnig horloges maakt. Ik ben ze wel eens tegengekomen bij Juweelco in de Den Haag. Wel aan de prijzige kant overigens :wink:

1 like

Ja, dat denk ik ook. Hoewel populair in Italië, je leest er maar weinig over op hf. Ik dacht; gooi 'm er eens in!

Voor een iets andere prijs is het helemaal geen gek horloge.

1 like

Met welk merk kan je dit vergelijken, qua kwaliteit en afwerking?

1 like

Toen ik ze zag dacht ik qua afwerking gelijk aan Glycine.
Voor de Glycine eigenaars: niks mis mee hoor!!

Wat ik gezien heb aan afwerking is het wel erg goed. Waar ik het mee moet vergelijken… Dat weet ik dan weer niet precies. Beetje Longines achtig denk ik. Pin me er niet op vast :slight_smile:

1 like

Ja, dat is een goede, en kan ik me ook in vinden, maar de duurdere modellen van Longines vind ik wel mooier qua afwerking. Is slechts een gevoel hoor. Ik heb ook maar 2 van die Paul Picots in m’n handen gehad.

1 like

Hmm, op zich niks mis mee dus, mooie horloges, maar geen 1700 euro.

Beetje net als Raymond Weil. Duur in aanschaf, maar schrijft enorm af.

Voor 850 euro (give or take) zou ik het wel een leuk model vinden.

1 like

Ik heb deze wel eens in handen gehad. Zie dat ze op Chrono24 nog voor ruim € 5000 staan. Gouden rotor, coinbezel. Chronomoter. Manufactuur voor zover ik weet.

image

1 like

Het merk wordt best wel als “high class” gepresenteerd op het internet. Ziet er gelikt uit.

Al is nergens terug te vinden wat voor uurwerk er in zit…

1 like

Vroegah…was het wel wat.

1 like