Paul Picot onderdeel los achter het glas! Help

Dit is niet mijn horloge maar van mijn baas. Zoals je kan zien is het randje los gelaten van de datum.
Deze ligt nu bij de 5.
Weten jullie iemand die “gemakkelijk” het glas los kan halen en het randje verwijderen? Of moet het vanuit de achterkant opengemaakt worden? Wie kan mij helpen?
Tips zijn welkom.

[URL=http://s458.photobucket.com/user/jhopstaken/media/20151110_171918_zpslyfcs3js.jpg.html][/URL]

Hier moet toch de deksel af en moeten de schroeven die het uurwerk op zijn plek houden worden los geschroeft.
Het uurwerk zal er dan zo uit te halen zijn.

Als ik naar de rand kijk,zat het venster gelijmd en zal het ‘‘terug klikken’’ niet zomaar helpen.
Het beste ga je hiermee toch naar een horlogemakert of een welwillende forumdokter.

Bij het terugplaatsen van het venster zal de wijzerplaat verwijderd moeten worden,want je wil niet het risico lopen dat er lijm op de datumschijf komt.
Ik zou het horloge ook zeker niet al te veel bewegen omdat je daarmee de plaat beschadigd .

WP kan gewoon blijven zitten hoor. Ik kan zo’n venstertje teruglijmen zonder sporen en/of geknoei; 2-componentenlijm in minuscule hoeveelheden. Loslatende indexen is een typisch modemerk-fenomeen; heb bij Klemann destijds heel wat Diesel, Police, Armani, etc. etc. indexen en datumrandjes vast zitten lijmen.

Honden hebben een baas, mensen een werkgever of leidinggevende :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Dit is geen Armani natuurlijk,als het hier mis gaat kost het je een dure reparatie.

Jaja, je hebt gelijk. Maar je kent mijn leidinggevende nog niet haha.
Nee hoor.

1 like

Jij hebt denk ik geen idee van mijn vaardigheden met 2-componentenlijm en horloge-indexen. :wink: Ik weet al precies hoe dit aan te pakken, en -no way- dat er lijm op die datumschijf komt.

Oh jawel …ik heb je pas nog bezig gezien weet je nog?

:smile:

2 likes

Dit zou ik niet aanraden, zeker niet indien er een valjoux of eta uurwerk in zit. Het niet correct verwijderen van de stift kan tot meer problemen dan de huidige leiden. Vaak zijn dit soort ‘date windows’ ook bevestigd met kleine voetjes die in de wijzerplaat gedrukt moeten worden, dus secondenlijm is ook af te raden. Wat wel aan te raden is, is om gewoon even naar een vakman toe te gaan. Dit heeft dit in een halfuurtje opgelost.

Effe serieus :grin: ik ben absoluut geen kenner van het merk Paul Picot maar zie er een op chrono24 met een vraagprijs van bijna 19K dat is dan toch wel meer als het gemiddelde “modemerk”

Jij bedoelt het Keyless works probleem met de stem verwijdering?
Das niet zo moeilijk als je weet wat je doet.

Maar de gang naar een horlogemakert zou ook mijn eerste keus zijn.

…Feit blijft dat dat venstertje losgelaten heeft. Dat verwacht ik bij een Breitling of Omega toch niet. Komt daar ook eigenlijk nooit voor.

Ik heb geleerd om te kijken naar de werkelijke kwaliteit van de gebruikte materialen bij een horloge. Ik ben totaal niet onder de indruk van een merk dat iets van 19K verkoopt terwijl elders in de “range” de indexen loslaten.

1 like

Die bedoel ik ja. Ik neem aan dat je, net als mij, die ook wel eens ‘doorgedrukt’ hebt. Ooh wat heerlijk :hankey: :slight_smile:

Hahahaha…is uiteraard zo!!! :thumbsup:

Uhh…nee nog no…hmm…trial & error… :smile:

Wijzers weer demonteren wijzerplaat eraf spagettie van onderdeeltjes weer op zijn plek pielen…eerst ff testen…en dan op hoop van zegen :innocent:

probeer dat maar eens aan mijn leidinggevende duidelijk te maken