Paul van Zeeland, batterij wisselen (td)

Nadat ik al eens een dikke kras op het glas ontwaarde na een batterijwissel, had ik al moeten uitkijken, natuurlijk. Maar een tijd terug kwamen we met 2 dameshorloges en 1 heren horloge voor nieuwe batterijtjes. We hoefden niks te betalen, want alledrie horloges waren volgens hen defect (dood). Wij balen, maar je hebt ook zoiets van “niks aan te doen”. Toen ik onlangs eens een paar horloge tooltjes op eBay en zo kocht (o.a. Jaxa lookalike), wilde ik de nieuwe (stukverklaarde) Sheen van mijn vrouw nog weer eens bekijken. Gelukkig hadden ze het batterijtje laten zitten. Na wat aandrukken en alles netjes weer sluiten, bleek het horloge gewoon te lopen! ::o Mijn vrouw blij en ik blij, want het was een cadeau van mij van een tijdje terug. Vanochtend eens mijn good old Lorus losgehaald. Had batterijtjes 395 besteld. Had nog nooit eerder deze Lorus open gehad behalve om de batterij te bekijken, die er al niet meer inzat. Via internet moest ik opzoeken welke cel er in moest. Mij viel al op, dat er geen dingetje was, om de batterij naar beneden te houden. Met het vergrootglas, leek er mij iets afgebroken te zijn!! Batterijtje even aandrukken en …lopen! Eerder had áltijd PvZ mijn batterijen gewisseld en de Lorus heb ik ooit zelf nieuw gekocht! Beetje prutsen met wat dik, dubbelgevouwen plasticfolie om de batterij naar beneden te houden en het achterdeksel weer dicht; ik heb weer een kostuum horloge die werkt!
Voortaan komt Paul van Zeeland niet meer aan mijn horloges, althans niet om mijn batterijen te wisselen, dat kan ik nu zelf wel en waarschijnlijk beter. :X

Heel apart dat ze dat niet hebben kunnen doen zeg…Ik heb positieve ervaringen omtrent breitling reparaties (mechanisch weliswaar). Maar gewoon zelf doen joh. tenzij de kast niet open te maken is en het om een horloge uit het duurder segment gaat.

Ik heb het over vestiging Apeldoorn. Het zijn de mensen in de winkel die “even” een batterijtje wisselen, vroeger ging het altijd vlekkeloos, de laatste tijd niet. Ik heb inmiddels een imitatie Jaxa, een speciaal mesopener ‘mes’ en een goede website voor batterijen. Komt dus nu wel goed. :wink:

Jammer voor de echte horlogemaker, maar u hoeft maar één keer uit te glijden, dan komt u wel weer bij die man die het repareren kan, alleen de prijs is anders!

Leuk, dat je reageert op een post van januari. Maar wie is in Apeldoorn dan volgens jou die man?