Paypal F&F

Ik heb overeenstemming bereikt met iemand van het Uhrforum over aankoop van een horloge. Nu stelt diegene voor om te betalen met Paypal Friends and Family. Ik heb dit nog nooit gebruikt.
Iemand die hier ervaring mee heeft? Werkt dit goed en is dit betrouwbaar?
Google levert tegenstrijdige meningen op.

2 likes

Je hebt geen kopersbescherming dan, raad het niet aan

1 like

Geen kosten maar ook geen gelegenheid tot reclameren bij bijzonderheden. Wel erg gebruikelijk bij transacties tussen particulieren. Als verkoper wil je dat niet omdat Paypal erg op de hand is van de kopende partij. Dus die heeft geen schijn van kans bij bedrog. Evenveel zekerheid als bij een bankoverschrijving. :upside_down_face:

5 likes

Ik sluit me hier bij aan.

1 like

JA / NEE.

Alleen doen bij volledige vertrouwen.

Kopen via Uhrforum erg gebruikelijk net als bankoverschrijving hier. Je kunt bij kaufer bewerten zoeken. Ik heb er geen moeite mee daar.

2 likes

Dan bij een webwinkel kopen. Of ophalen in Duitsland bij de beste man natuurljk. :sunglasses:

Hier sluit ik mij dan weer bij aan. :wink:

1 like

Dat geldt ook als verkoper, als er iets mis is helpen ze niet. Dus ik ben ook niet heel erg happig op het accepteren van F&F. Vaak hebben mensen alsnog kopersbescherming bij F&F omdat hun paypal gekoppeld is aan hun CC.

1 like

Helpt de bank je wel dan? :upside_down_face:

Dat waag ik te betwijfelen. Geld overmaken is nog geen ‘aankoop’. Ik zal er eens induiken. Best een tricky punt als het klopt.

1 like

Nee maar als het geld op mijn bank staat is het van mij. Bij paypal zijn er wel scam/oplichtingspraktijken bekend waarbij de betaling later gecanceled werd.

2 likes

Maar dat kan toch alleen met medewerking van Paypal?

Het is inderdaad mogelijk om een F&F betaling te laten storneren wanneer deze betaald is vanaf een account dat gekoppeld is aan een CC

2 likes

Sluit me aan bij @anon50762135EV en @sq100, als de verkoper bij Kaufer Bewerten goede reviews heeft is het prima te doen in mijn ervaring, vaak gedaan en nog nooit problemen gehad. Helaas, resultaten uit het verleden…, het is dus niet zonder risico maar wat wel :thinking:

3 likes

Bedankt voor alle reacties. Verkoper heeft goede feedback en ik heb mijn creditcard aan paypal gekoppeld. Ik de gok dus maar wagen!

2 likes

Nou zover ik weet moet je een fee betalen aan PayPal , ook als je als F&F betaald. Geen fee betaal je volgens mij alleen als het het te betalen bedrag eerst aan je Paypal account is toegevoegd. Geen creditcard tussenkomst dus op deze manier.
Als ik het mis heb hoor ik het graag…

De woekerwisselkoersen van paypal is een soort van fee natuurlijk maar verder kost f&f niks.

paypal faciliteert het maar werkt er natuurlijk niet echt aan mee.

1 like

F&F bij Uhrforum is heel normaal.

1 like

Klopt, 2 maanden geleden zonder problemen gedaan aldaar. User bewerten scheelt een hoop als er goede referenties staan. Bij géén of één referentie zou ik mij goed beraden. Gaat om de communicatie er omheen of ik er vertrouwen in heb.

Bij F&F wordt er een 0.5% fee gehanteerd voor de betaler. Trouwens alleen bij betalingen aan personen buiten de EU

1 like

Al 2 maal met F&F betaald, waarvan beide bij het uhrforum. Als de verkoper daar een goede reputatie heeft hoef je je meestal geen zorgen te maken.

1 like