Maar dat kan toch alleen met medewerking van Paypal?
Het is inderdaad mogelijk om een F&F betaling te laten storneren wanneer deze betaald is vanaf een account dat gekoppeld is aan een CC
Sluit me aan bij @anon50762135EV en @sq100, als de verkoper bij Kaufer Bewerten goede reviews heeft is het prima te doen in mijn ervaring, vaak gedaan en nog nooit problemen gehad. Helaas, resultaten uit het verleden…, het is dus niet zonder risico maar wat wel 
Bedankt voor alle reacties. Verkoper heeft goede feedback en ik heb mijn creditcard aan paypal gekoppeld. Ik de gok dus maar wagen!
Nou zover ik weet moet je een fee betalen aan PayPal , ook als je als F&F betaald. Geen fee betaal je volgens mij alleen als het het te betalen bedrag eerst aan je Paypal account is toegevoegd. Geen creditcard tussenkomst dus op deze manier.
Als ik het mis heb hoor ik het graag…
De woekerwisselkoersen van paypal is een soort van fee natuurlijk maar verder kost f&f niks.
paypal faciliteert het maar werkt er natuurlijk niet echt aan mee.
F&F bij Uhrforum is heel normaal.
Klopt, 2 maanden geleden zonder problemen gedaan aldaar. User bewerten scheelt een hoop als er goede referenties staan. Bij géén of één referentie zou ik mij goed beraden. Gaat om de communicatie er omheen of ik er vertrouwen in heb.
Bij F&F wordt er een 0.5% fee gehanteerd voor de betaler. Trouwens alleen bij betalingen aan personen buiten de EU
Al 2 maal met F&F betaald, waarvan beide bij het uhrforum. Als de verkoper daar een goede reputatie heeft hoef je je meestal geen zorgen te maken.
Hier ook meerdere aankopen met F&F gedaan bij Uhrforum. Geen problemen gehad, maar ook ik kijk eerst naar reputatie.
Weet ienand iets over dat als je nu via PP F&F betaalt dat PP nu €3.99 rekent omdat het buiten de EU is? Of was dit altijd al zo? 
Is dat voor valuta wisselen? Had laatst ook een fee met een UK deal via F&F. Als ontvanger.
F&F geeft voor beide partijen even weinig zekerheid. Je kunt ook voorstellen dat je wel gewoon betaald en de 3% kosten van Paypal zelf betaald. Of gevalletje: oeps, toch gewoon betaald (jij moet ten slotte F&F transactie opstarten en het is even zoeken), en vervolgens nog een keer een transactie voor de 3% om hem kostenneutraal uit te laten komen.
Maar ook als PostNL het verknalt heb je met F&F geen poot om op te staan. Evt. wel via je CC.
Maar even een upje voor deze draad met het volgende:
Ik heb al een maand of wat de melding op mijn PayPal account dat ik een ‘probleem’ met mijn rekening heb en dat deze tijdelijk beperkt wordt en dat men informatie wil ?
Als ik het zo snel zag: kopieën bankafschrift en/of paspoort etc…
Omdat ik dit zeer vreemd vond (hier wordt nooit over gesproken bij het openen van een PP-account) heb ik 2x een mail gestuurd met de vraag waarom etc, maar hier dus nooit antwoord op gehad.
Nu ik vandaag weer een bedrag heb ontvangen op mijn paypal account (niet F&F overigens), kreeg ik weer een mail met het volgende:
We hebben meer informatie over u nodig.
Beste …
U heeft in totaal … EUR of een gelijkwaardig bedrag aan betalingen op uw PayPal-rekening ontvangen.
We zijn verplicht om gegevens over uw klanten te verzamelen en te controleren om aan regelgeving te voldoen. Omdat uw activiteiten de limiet naderen waarop we uw rekeningmogelijkheden mogelijk moeten beperken, raden we u aan deze gegevens nu te verstrekken. Door dit te doen kunt u uw PayPal-rekening normaal blijven gebruiken om geld over te maken of op te nemen.
De benodigde gegevens verstrekken:
_ Log in op uw PayPal-rekening._
_ Klik boven aan de pagina op Berichten (bel-icoontje)._
_ Volg de instructies en voltooi alle taken._
Met vriendelijke groet,
PayPal
Voor alle duidelijkheid; ik ben geen handelaar, koop/verkoop alleen soms wat horloges via paypal; gemiddelde frequentie zeker niet meer dan 1x per maand, eerder minder. Meestal F&F, soms business. Wie heeft hier ervaring mee en wil dat even delen?
Klopt, dat is altijd zo geweest
Standaard procedure na een X bedrag binnen 12 maanden te ontvangen.
Inderdaad een questie van de gevraagde gegevens uploaden en je hoort nooit meer wat
Nou… Mijn Paypal account werd toen geblokkeerd. Na 5 jaar gebruik te maken van paypal kreeg ik die melding ook en gegevens geupload. Bleek dat ik 17 jaar was toen ik mn rekening geopend had, 5 jaar later vonden ze dat blijkbaar een heel groot probleem nog.
Mocht wel een nieuwe rekening openen.
U was dus een boefje volgens de voorwaarden.
Zijn er nog meer mensen met soortgelijke ervaringen?
Ik zal dus waarschijnlijk de PP-instructies wel gaan opvolgen, maar ik blijf het vreemd vinden dat ik jaren terug hier nooit over geïnformeerd ben en nu ineens allerlei ‘privacy gevoelige’ info moet aanleveren…